Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Stefan Manning - 18 juni 2007 15:14

Idag rivstartade veckan. Med världens hastighet har jag startat min kapplöpning mot tiden på jobbet. Jag måste få den nya miljön uppsatt INNAN min semester vecka 28. Det kommer att bli fruktansvärt tight. Något säger mig att jag kommer att vara ganska urlakad innan jag når målet.

Ett par andningshål finns. Bland annat 12 timmars i Trollhättan. Jag har även bestämt mig för att gå med i Hisingens cykelklubb. Jag inser efter helgens övningar att jag måste lära mig detta med klungkörning och lite annan teknik också. Detta kommer jag även ha nytta av i triathlonsammanhang. Jag hade förvisso fixat Vättern, men jag hade fått en betydligt bättre resa. Jag läste på deras hemsida igår kväll och fick ett väldigt positivt intryck och att dom sedan bara vill ha 200 spänn i medlemsavgift gör ju inte saken sämre. Jag kommer att slå till i kväll. Fast man får väl en kostnad i att köpa lite klubboutfit där.

Ikväll skall jag hämta Carina vid pendeln. Hon har aviserat bullbakning ikväll. Det ser jag fram emot. Vi skall även sätta oss i soffan och slappa till ett par avsnitt av serien 24. Vi är inne på säsong 6 nu. Trots detta späckade schema skall vi försöka gå till kojs tidigt. Vi känner båda att vi inte har fått sova tillräckligt, men det är ändå viktigt att få stressa ner lite på kvällen.

Jag tänkte hinna med ett litet styrketräningspass och cykelvård innan jag hämtar Henne.

Jag har funderat en hel del sedan Vätternrundan och kommit fram till lite slutsatser. Jag måste lägga upp en mer samlad strategi istället för att ha småstartegier. Det som är bra med att bryta lopp är att istället för en sluttid får man istället med sig en massa lärdomar. Och det är mer värt än en sluttid.

Till slut vill jag säga stort grattis till min bror Lennart som fyller år i dag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards