Alla inlägg under juni 2007

Av Stefan Manning - 14 juni 2007 16:41

Jobbet tar all tid nu. Vi får mer och mer att göra. Jag har varit uppe och gjort ingrepp i miljöerna sent på kvällarna. Det har inte blivit mycket sömn denna vecka. Känns ju bra inför Vättern. Det lär ju inte lugna ner sig innan semestrarna. Nu skall jag göra iordnig inför avresa till Motala. Skall bli kul att få komma iväg...

Av Stefan Manning - 7 juni 2007 19:04

Välbehövlig vila idag. Jag har legat utslagen hela eftermiddagen och inte orkat något.  Det är tydligt att denna om än inte ofrivilliga vila, behövs. I förmiddags lämnade jag och Carina in våra cyklar till Cykelstudion i Lerum för genomgång och service inför Vätternrundan.

Av Stefan Manning - 6 juni 2007 23:03

Jag startar inte i Stockholms marathon. Förkylningen är inte helt ute och jag har inte fått den återhämtning jag behöver för att springa en mara. Jag kan däremot träna mycket lätt, fast jag blir trött efteråt.

Idag var jag i Skatås med pulsvänner och sprang i lugnt tempo, med betoning på lugnt. Fikan efteråt i Bertilssons stuga kom av sig eftersom det var stängt där. Vi hamnade istället på Hjalmars Grill i Mönlycke.

Vid hemkomst firade jag nationaldagen med att tvätta i tvättstugan. Jag drog iväg en kortis med Niklas och hans kompis till Annesjön där jag simmade 400 m i det 20-gradiga vattnet. Vi passade även på att grilla i eftermiddagshettan. En bra dag som avslutades med att se Sverige slå Island med 5 - 0. Och jag vann kampen över min våtdräkt. Efter en intensiv brottningsmatch lyckades jag få den monterad på min smäckra kropp...

Av Stefan Manning - 3 juni 2007 11:53

Vaknade efter en stökig natt. Jag vaknade flera gånger under natten och kände mig inte på topp. Denna dag gick dock i cykelns tecken. Jag var ute och cyklade en kort sväng för att känna efter hur kroppen regaerade. Det var mycket lugn cykling i det underbart fina vädret. Och det kändes väl sådär. Bättre har jag känt mig. Jag börjar mer och mer inse att en start i Stockholm marathon på lördag är inte att tänka på. Jag vill gärna känna att jag är helt frisk och inte göra om misstaget från Blodomloppet.

På kvällen monterade jag våra nya cykelhållare (från Thule) på bilen som vi köpt. Efter lite justeringar och provande med våra cyklar så blev jag nöjd. Nu har vi riktiga hållare till cyklarna. På kvällen kom Robert och Malin på besök och vi fikade med en slät kopp kaffe. Jag lade mig tidigt på kvällen. Det kommer att bli två tuffa arbetsdagar kommande vecka. *urrrk*

Av Stefan Manning - 2 juni 2007 11:44

Idag gjorde jag färdigt resten efterbörden av gårdagskvällens jobbövningar. Och lite annat jobb för att jobba in min lediga fredaseftermiddag. Jag är trött och orkar inte så mycket. Det blir en lugn dag. Trots att vädret är ypperligt. Jag känner mig inte bra och förkylningen sitter i. Tänkte testa med en lugn cykling i morgon.

Av Stefan Manning - 1 juni 2007 11:36

Idag tog Mikael studentexamen. Det blev en stressig historia (för min del) eftersom vissa i sällskapet glömde plakat och uppstressad fick jag åka tillbaka, för att sedan tvärt vända igen då det kunde fixas på annat sätt. Jag känner bara att jag inte klarar sådana här situationer just nu. Men hur som helst kom han ut på trappan och överöstes med blommor och kramar. När lastbilen som skulle transportera alla senare skulle åka iväg, så startade den inte. Batteriet var urladdat, så vi fick knuffa igång den!! Kvällen avslutades med en mottagning hemma hos Eva. När jag kom hem strax innan 21-tiden hade jag sådan stresshuvudvärk att jag bara kastade mig på sängen och blundade hårt (efter att ha tagit en Ibumetin), blodtrycket vågade jag inte ens tänka på.

Vid nio fick jag kliva upp igen och bita ihop. Då skulle jag jobba (planerat sedan tidigare). Det var bara att bita ihop och köra, Jag var klar strax efter midnatt. *suck* Vilken dag!!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards