Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Stefan Manning - 6 juli 2007 07:59

Idag är det min sista dag på jobbet innan det är dags för 4 veckors semester. Mentalt kan man säga att jag redan är på semester. Det första jag skall göra är att få ordning på internetförbindelsen hemma. Den har krånglat dom senaste dagarna och vi har bara kommit ut sporadiskt. Jag kommer att koppla bort jobbet till 500% under semester och har varit väldigt tydlig med att jag inte vill bli kontaktad eller kontakta jobbet. Dessa fyra veckorna är mina och ingen annans!

Jag kommer att inleda med Vansbrosim. Det som står på dagordningen denna semester är Kalmar. Men jag börja verkligen tveka om jag kommer att kunna köra denna tävling. Sjukdomar, förkylningar i kombination med lite träning gör att jag känner mig tveksam. Men hoppet är det sista som överger en. Jag har varit trött den sista tiden och jobbet har sugit så mycket kraft ur mig att jag flera kvällar jag har kommit hem helt enkelt inte orkat ta mig ut på träning. Det är fan att jobbet skall dominera ens liv till och med på fritiden. Detta är något jag måste hantera bättre. Ingen tjänar på att jag kajkar ur igen, vare sig jag själv eller min arbetsgivare. Men dom närmaste fyra veckorna skall jag bordlägga detta och ta upp funderingarna efter semstern. Den är välbehövlig nu. Tro mig. Däremot skall jag sätta mig och göra en personlig planering tillsammans med Carina. Fast nu är det avkoppling och träning som gäller.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards