Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Stefan Manning - 7 juli 2007 00:19

Denna ultradebatt som pågår på puls. Hur fan orkar folk? Det verkar vara mer viktigt att hålla konflikten vid liv och få sista ordet. Nu har man fanimej börjat på en del 2 tråd i detta ämne!! Och det är tydligen väldigt fult att man marknadsförs ultran som en familjär sammankomst. IQ badboll! Vad är det för fel på det. Det kan väl vara en underbar motvikt till all denna hysteri med tider, kilometertider och annan skit som förekommer på puls. Det verkar som om man inte är något värd om man inte presterar tider. Varför ondgöra sig över tidslopp? Det luktar svensk avundsjuka av alltihop. Hela debatten är sjuk. Det får mig att mer och mer dra mig för att logga in på detta stinkade puls.

Att överhuvud taget öppna käften över sånt man inte vet något om. Sedan kommer falangen Rikard Rättrådig och börja med mikroskop skanna internet efter argument för att bevisa sina löjliga teser. Som om inte det var nog, så skall man lusläsa regelverket för att hitta den minsta lucka för sina argument. Om jag nu skall ut och ondgöra mig i ett forum, så hade jag först tagit kontakt med några ultralöpare och hört mig för och även besökt en tävling. Sedan hade jag kunnat uttala mig. Men icke. Nu slänger man ut sig vad skit som helst. Vilket medför en idiottråd som bara består i pajkastning. Inte undra på att man krigar på denna planet. Och på sådant kan man lägga ner en djävla energi. Den kunde användas till träning. Näe! fy fan vilket ställe puls har blivit.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards