Alla inlägg den 25 september 2007

Av Stefan Manning - 25 september 2007 12:39

Jösses" Det har varit så mycket att göra i helgen, så att jag har inte hunnit skriva blogg. Skäms! I lördags bytte jag ut räcket på utsidan huset. Såga, måla spika. Det tog faktiskt inte så lång tid som jag trodde. Jag höll väl på ca 3,5 timma. Resten av dagen gick åt till att börja med förberedelserna för att tapetsera Niklas rum. Först sent på kvällen kunde jag sätta mig i soffan där jag slocknade tvärt av.

På söndagen kom Robert tidig förmiddag och då satte vi igång med att byta ut plasttaket på uterummet. Man kan väl säga att konstruktören inte har gjort något dåligt jobb, men han har gjort mycket gediget. Det blev en hel del demonterande för att komma åt allt. Mycket pill. Vid halv sextiden på kvällen var vi klara. Då återstod två vindskivor som jag var tvungen att köpa ny.

I går (måndags) stannade jag till vid Hults trä på hemvägen från jobbet och köpte vindskivor. Jag satte omedelbart igång med att måla och sätta dessa nya skivor på plats. Det tog inte så lång tid. Bara en timma. Senare ringde Robert och ville ha hjälp. Han ville ha igång trådlöst nätverk och sin nya digitalbox. Jag tog med mig Niklas och körde dit. Niklas fixade hans digitalbox på nolltid, men jag hade problem med hans nätverkskort. Håller på att grotta på Fujitsus supportsida för att hitta något matnyttigt. Nätverkskortet uppför sig väldigt konstigt. Men jag bör tillägga att han har Vista i datorn. Vilket skit operativ. Vista är rena skämtet. Den kommer aldrig in på min dator.

I dag på lunchen var jag iväg och lämnade tillbaka en list och passade på att köpa tapetserarprylar. Det lär ju behövas och det är väl inte det sista rummer jag kommer att tapetsera.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards