Alla inlägg under september 2007

Av Stefan Manning - 13 september 2007 11:36

Igår var det träning med triaden. Vi kajkade runt i Lindomeskogarna. Det blev nästan 6 km, men lågintensivt. Som vanligt en trevlig stund på kvällen tillsammans med mina vänner. Fy fan, vad jag njuter av dessa onsdagar. Vännerna har en mycket viktig och avgörande roll för mig. Jag känner mig alltid som en helt annan människa när jag går till jobbet dagen efter. I kväll blir det föräldramöte. Troligtvis mitt sista? Därefter blir det att fixa det sista på Roberts dator.

Av Stefan Manning - 11 september 2007 10:05

Måndagen blev totalt sönderstressat på jobbet. Fråga mig inte vad som hände, men det blev skit hela dagen. Carina hade också en bottendag på jobbet. Så på kvällen drog jag iväg på ett spinningpass och Carina tog med sig sina bowlingklot och spelade lite bowling med arbetskamrater. Vi behövde båda denna avledning från vardagen. Spinningpasset var bara 45 minuter, så man hann knappt bli trött. Efteråt kändes det mycket bättre. Hade också en uppsjö med mail i min mailbox på datorn därhemma, så där lade jag lite tid på att plöja igenom dom. Trevligt faktiskt. Jag försökte även ominstallera Roberts dator, men det går inte!! Den har en loopande process, så det är omöjligt att starta en CD/DVD-skiva. Detta var ett knivigt fall. Måste tänka till igen. Tänker inte låta någon djävla dator besegra mig.

Av Stefan Manning - 10 september 2007 06:38

Så! Nu var Åbyhelgen över. Det hela gick över förväntan bra och det har blivit positiva reaktioner. Jag känner mig bara sååååå nöjd och speciellt när jag får höra att de som man har ordnat loppet för också är nöjda. Det har varit en del efterarbete i helgen och en del återstår. Igår blev det en slappardag. Vi sov länge och gjorde inte så mycket. Det största jobbet var att få ut alla bilderna på hemsidan. Men det har varit en helt underbart fantastisk helg. Så bra som det varit denna helg, så bra skulle jag alltid vilja att det var i livet. trots att det var stresigt på lördagen och känner jag mig ändå väldigt avslappnad.

Nu skall jag utvärdera Åby själv och gå igenom vad som kan göras bättre och om vi skall köra loppet nästa år. Jag och K-G skissar på ett annat lopp också. Jag har lärt mig jättemycket och har fortfarande en hel del att lära. Nu vill jag försöka koppla ihop ultralöpningen med triathlon. Jag ser ganska bra kkopplingar mellan dessa idrotter.

Av Stefan Manning - 8 september 2007 23:14

Idag var det änrligen dags för 6 timmars loppet på Åby. Det blev en mycket fin dag, men det var rejält blåsigt. Jag var nere tidigt, ca kl 9. KG kom strax efter. Vi började förberedelserna och få igång det hel. Halv elva kom Peter E och vi satte upp tidtagningen. Det var mycket att göra och så skuylle det bli resten av dagen. Jag hade två bortfall av funktionärer och det märktes mycket tydligt. Men det kom hjälp från helt oväntat håll. Gunnar en kollega från Volvo var därnere och hoppade in och hjälpte till med vätskan. Sedan var vaktmästaren på Åby - Jenny - en riktig klippa. Hon var en riktig tillgång. Jag hade väntat mig att hon skulle låsa upp omklädningsrummen och toaletterna. Icke. Hon gjorde så mycket mer därtill. Tack vare henne hade vi konstant tillgång på vatten och kunde hålla ett jämnt langningsflöde till löparna. Hon kom med jämna mellanrum och hämtade tomdunkarna och återvände senare med fyllda dunkar. Woooow! Vilken tjej. Jag kommer att stå i evig tacksamhetsskuld till henne. Hon räddae verkligen oss.

Jag har haft fullt upp hela dagen och fick inte springa något. Men betalningen var bra, det var roligt att se alla löpare trivas i solen. Jag hörde faktiskt inget klagomål. Mycket kul. När jag startat fälten fick jag springa som en dåre tillbaka till varvningen och börja fylla upp vattenmuggar och sedan rullade det på. Gunnar stötte till och sedan kom även Siv. Då fick jag kontroll på situationen. Peter med tidtagningen hoppade in också och avlastade oss mellan varven. Mycket välbehövligt. Alla gjorde en jätteinsats idag och det bidrog till framgången. Tack alla Ni, Ni är guld!

Av Stefan Manning - 6 september 2007 22:47

Efter en lång och tuff dag på jobbet blev det mycket att göra på kvällen. Jag var bort på Lerums sportcentrum och träffade Jonna. hon skall köra en ironmanspinning och vi diskuterade upplägget för detta. Det är en del tekniska detaljer som skall lösas.

K-G har äntligen fått tillbaka bredband och telefoni. Vi hade ett långt samtal om loppet på lördag. Där vi har rett ut en del detaljer. Resten av kvällen har jag och Carina bakat Runekakor till loppet.

Av Stefan Manning - 5 september 2007 22:52

Idag var det träning med onsdagstriaden. Som alltid är detta ett andningshål för en stressad själ. Denna gång var det premiär för Karin att ha värdskapet och det gjorde hon med den äran. Lite löpning i terrängspåren vid Kåsjön, efteråt vankades det mat och dryck och trevligt umgänge tillsammans med ett för dagen ganska glest löpargäng, hemman hos henne.

Onsdagarna är en viktigt dag "in the Life of Sinus"

På lunchen idag var jag ute och handlade inför Åby. 2000 muggar och lite annat smått och gott.

Av Stefan Manning - 3 september 2007 21:56

Idag har jag handlat ingredienser för att göra Runekakor till 6 timmarsloppet på Åby. Det har även handlats havreflarn och jag tömde butikens lager på russinpaket. Jag har även beställt sportdryck. Det blir Loadex från Dalbladhs nutrition, med hallonsmak. Jag har själv kört denna och tycker att den funkar mycket bra. Imorgon blir det mer köp och jag skall vika en kväll till kakbak.

Dessutom fick jag glädjefnatt när jag såg väderprognosen inför kommande helg. En stooor sol! Det skulle vara kanon. Tyvärr blir det inte så mycket träning nu, eftersom Åby-förberedelserna tar mycket tid. Men det är det värt. Jag sitter och också och spånar på en ny ultraloppsidé. Tävlingsdagen närmar sig och det börjar att kännas lite pirrigt.

Av Stefan Manning - 2 september 2007 20:44

Idag har jag plockat lite här och var i huset och städat. Tråkigt men nödvändigt. Efteråt känner man sig onekligen ganska nöjd med sitt värv. Jag hade en rejäl sovmorgon idag och det kändes sååååå skönt att få sova ut, utan att bli väckt.

På förmiddagen åkte jag bort till Lerums sportcentrum och beställde sportdryck (Loadex från Dahlblads) som vi kommer att ha på Åbys 6 timmarslopp. Under veckan kommer jag att handla in en hel del grejor till loppet. Nu är vi 96 anmälda.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards