Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Stefan Manning - 10 januari 2008 23:03

Jag vaknade först vid halv tiotiden och startade dagen med ett simpass i havet. Därefter frukost på verandan. Det var lite kyligt på förmiddagen ca 17 grader, men det var desto varmare i vattnet. Vi powerwalkade runt om i San Augustin i ett rätt högt tempo och det kändes eftersom det inte är särskilt flackt där. Men vi blev i alla fall bekanta med omgivningarna. Efter det så handlade vi mer mat inför veckan. Jag hade ett eget litet styrketräningspass, när jag kånkade hem alla vattenflaskor vi köpte. Man kan ju inte dricka vattenledningsvattnet där nere.

Efter shoppingen tog vi ett simpass i havet. Det gick mycket höga vågor denna dag. Över metern höga. Jag är en försiktig general och beslutade mig för att konsekvent simma utmed strandlinjen och inte längre ut än att jag hade vattnet max upp till magen om jag stod upp. Det var ganska bra underströmmar där. Men det var en prövning att simma i dessa vågor. Det hände flera gånger att en våg slog över mig när jag simmade. En fantastiskt bra simträning. Jag hade hela tiden misslyckandet i Kalmar i huvudet. Där höga dyningar och många kallsupar fick mig att kasta in handduken. Här skall tränas simning.

Efter simningen blev det ett underbart läckert pass i solstolen. Nu gällde det att färga huden lite. Störtskönt. Låg där och lyssnade på min CD-bok – Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Den är ju bara såååå spännande. Det är svårt att sluta lyssna. Även denna kväll åt vi ute – på Peppes Bodega. Fast den maten var ingen höjdare. Frysmat som värms i mikron.

Bilderna under visar hur det ser ut. På den nedersta bilden är vår bungalow inringat med rött. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards