Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Stefan Manning - 30 januari 2008 18:56

Idag var jag ute på en llten lunchlöpning. Jag sprang ute på Volvoområdet, upp till örnnästet (VD:ns kontor) och en väg tillbaka via vårt motionsspår. Det blåste rejält men det kändes bara så himla bra. Jag kände mig stark. Det märks att all träning börjar ge resultat och jag känner mig så förhoppningsfull inför året och vad det skall bära med sig i sitt sköte. Idag känner jag mig helnöjd, för att uttrycka mig milt.

Jag kan heller inte få triathlonet i Alpe D'Huez ur skallen. Nu håller jag redan på att både planera och dagdrömma om denna tävling. På hemvägen tog jag en extrasväng över Kortedala och åkte upp för Burmabacken. Lutningen där är 13% och snittlutningen i Alpe D'Huez är 8,1% - 12% som max. Ett givet ställe att träna på. Burmabacken är ca 1,1 km lång. Det kan ju inte vara omöjligt. Sträckorna är simning 2200 m i någon glaciärsjö med 16-17% vatten. So what. Simmar 3000 m i Vansbro i samma temp. Seddan är det 115 km cykel med den drygt 21 km långa serpentinen upp till Alp' D'Huez, den biten stiger 1100. Kan andra, så borde ju jag också kunna. Sedan skall man på 2000 höjd springa 22 km (det borde ju kunna funka. Det kan ju inte vara omöjligt). Är jag skadad i knoppen. tro? Men jag kan bara inte släppa det.

Dessutom har jag också förberett en överraskning till Carina, hoppas den kommer i morgon. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards