Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Stefan Manning - 17 februari 2008 20:17

Denna dag gick i träningens tecken. Jag fick till och med ställa klockan på ringning - jag som hatar att gå upp tidigt, speciellt på en helg. Arrrgh! Men ville det sig så att jag faktiskt vaknade 5 min innan klocksrället ringde. Frukost och kaffe. Sedan blev det ombyte till cykeloutfit och iväg till LSC för den näst sista Alpe d'Huez spinningen. Även idag stod jag upp och trmpade dom sista 30 minutrarna. Fråga mig inte varför. Jag har bara bestämt mig för att göra det. Det har blivit en principsak. Löjligt? Ja, kanske. Men jag bryr mig inte.

Efter spinningen åkte hem och varvade ner en timma. Sedan klädde jag om till löpning och gav mig ut på banvallen mot Göteborg. Bra motvind var det också. Men sådant skiter man i, när man har sin MP3 med sig. Först tänkte jag bara springa 5 km bort och vända. Men jag höll en så bra fart och takt att jag av bara farten fortsatte. När jag tittade på min Garmin nästa gång visade den 9,23 km. OK, tänkte jag. Jag fortsätter till 10 och vänder. Väl framme vid 10 km insåg jag att jag skulle bara fortsätta ynka 550 m till. Sedan kunde jag vända upp och då få en liten halvmara i kroppen. Och så blev det. Hemfärden var betydligt bättre med vinden i ryggen. Halvmara avverkades på 2:36:00. Helt OK, med så lite mil. Jag startade medvetet långsamt (med tanke på 6 timmars) och försökte hålla jämn fart. Det gick riktigt bra. Jag är jättenöjd. Så det hela blev en riktig triathlonhelg. Lördag 4550m simning. Idag 90 min spinning och en halvmara. All träning jag har lagt ner börjar märkas nu. Nu är det bara att rida på vågen. Appråpå våg. Nu väger jag 98,6 kg. Jag har kastat av mig 8 kg sedan åsrkiftet och mer skall det bli  :-)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards