Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Stefan Manning - 20 februari 2008 20:28

Efter att arbetsdagen äntligen tagit slut (jag kom iväg en timma senare än normalt) och jag fick baxat mig genom trafiken hem, så blev det direkt ombyte till löpning. Med tanke på att klockuslingen hade harvat sig fram till 17.30 så fick utstyrseln förstärkas med reflexväst och pannlampa.

Jag sprang mot Stenkullen och tog av på den nya genomfartsvägen som mynnar ut vid Brandstationen, den sträckan var 1,8 km enligt min Garmin. Detta var en besvärlig sträcka efter som den till stora delar saknar belysning. Jag kommer nog inte att springa den igen i mörker. Men fan vad en del bilister är blåsta. Jag springer på rätt sida av vägen och har både reflexväst och pannlampa tänd. När de får se mig så tänder de helljuset! Hur djävla dum får man bli!!??

Nåväl. Efter denna korta sträcka svängde jag av upp på GC-banan mot Stenkullen igen och tillbaka till Gråbo. Jag tog inte i för kung och fosterland, utan sprang ganska lugnt. Min halvmara i söndags kändes fortfarande lite i benen. Men det hela avlöpte fint och hela rundan mätte 15,5 km. Ett trevligt pass - bortsett från det där vägavsnittet - och jag är mycket nöjd med detta.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards