Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Stefan Manning - 23 februari 2008 21:34

Idag har varit en mycket bra dag. Jag kunde sova ut tills jag vaknade själv. Lite senare åkte jag och Carina till Löp- och Skokliniken och shoppade nya löpardojor. Det blev återigen Asics för mig, jag tror att det är femte paret jag köper som är Asics. Dom passar mig (och min vikt). Dom har gel-dämpning vilket jag tycker är bättre än luftdämpning, speciellt när man väger lite mer, som jagb gör. ASICS TN743 är numera mina fötters bästa kompis de kommande 100 milen. Dom är även lätta att komma i, vilket underlättar vid triathlon. Denna gång köpte jag ett halvnummer större, så att fötterna kan få svälla lite vid långa löpningar.

Senare på eftermiddagen blev det ett löppas. Jag transporterade mig upp till elljusspåret i Gråb och sprang 5 varv på den kuperade banan. Det gick ganska bra och jag tog det lugnt. Inga snabba tider här. Totalt haravade jag ihop 18,1 km, vilket jag är helnöjd med. Vid hemkomsten gjorde jag ugnspannkaka, som gick åt som smör i solsken, när Niklas fick hugga in. Schlagerfestivalen ikväll hade ett blekt startfält. Men BWO och Terseia var bäst tyckte jag. Det lät väldigt likt Knightwish om "Terra" tyckte jag. Imorgon blir det alpspinning för sista gången och lite löpning. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards