Alla inlägg under februari 2008

Av Stefan Manning - 2 februari 2008 18:18

Idag blev det en välförtjänt sovmorgon. Den var verkligen efterlängtad. Först på dagens program var årsmöte med Triathlon väst! Inget dramatiskt där, men det intressanta var att det flaggades upp en ny tävling på Tjörn den 30/8. Motionssprint eller en halv ironman. Den skall jag bara köra - den halva ironmandistansen såklart. Kul att få en riktig långpanna i vår region. Det är vi inte bortskämda med. Den 30/8 är numera blockad för all annan aktivitet än triathlon. That's it. Jag passade även på att lämna över ett underskrivet sponsoravtal för vår triathlontävling som jag fixat med vårt gym - Lerums Sportcentrum i Stenkullen. Tack LSC!

Efter mötet var det dags för träning. Triaden samlades vid stretchplanket på Skatår. Sedan bar det runt på åttan där. Jag tog en liten extrasväng och fick ihop 10,2 km. Men f-n vad det blåste. Men det kändes faktiskt riktigt bra och inte så ansträngande som jag trodde. Träningen i januari har redan gett resultat.

Dagens största jubel blev det när jag kom hem. Jag ställde mig på vågen och den visade äntligen under 100 kg!!! 99,8! Yes, det satt långt inne, men nu är jag där. Nu gäller det att rida på denna trend. Träningsmotivationen stiger radikalt.  

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards