Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Stefan Manning - 2 mars 2008 20:12

Idag började en ny medarbetare i vårt team på jobbet. Jag känner honom sedan tidgare och det kommer att bli ett välkommet tillskott hos oss. Men gud vilket härjande det var innan vi fick till hans plats. Det var flytt av bord och skärmar. Men nu är han installerad. Jag har jobbat både lördag och söndag, så det känns trots allt inte riktigt som om man har haft någon helg.

Jag kom hem idag till en vissen Carina. Hon hade haft en fridag idag och naturligtvis blivit sjuk. Typiskt! Lite lätt feber, halsont och hosta. Roligare kan man ha det på sin fridag. Men jag tog fram litenötfärs ur frysen och så lagade jag köttfärssås.Till denna köttfärssås tillsatte vi drivor med färsk vitlök. Efter avslutad måltid vet jag inte om jag kan gå till jobbet imorgon, som jag luktar vitlök. Resten av all sås har vi gjort matlådor av och fryst in.

Ytterligare en vanlig måndag har passerat och besvikelsen över att svenska spel återigen har svikit mig börja lägga sig, för att imorgon bytas ut mot ett nytt gryende hopp om att kunna sluta jobba. Idag har varit vilodag. Imorgon träning. Detta andningshål i en annars grå vardag. Det är härligt att bli trött.

Av Stefan Manning - 2 mars 2008 13:17

Idag var det dags för årets stora spinninghändelse. Vasaloppsspiningen. Som vanligt ett kanonarrangemang, med nummerlappar, blåbärssoppa, bulle och hela kit:et. Detta pass kan ses som en final efter alla alpspiningarna på söndagarna. Nu blir det ingen mer söndagsspinning, men däremot sovmorgon och långlöpning.

I år liksom förra året körde Joel Slättmyr Vasaloppsspinningen. Och vad är med det då? Jo, Joel är 89 år!!! Och det var ingen meskörning från hans sida, han körde. Tänk om man får vara så vital som Joel när man är 89 år fyllda. REEEESPECT!! Jag är grymt imponerad! Han fick också motta ett speciellt hederspris av Stefan (som spinningledaren hette). Nu får man vänta tills nästa år, innan man får i sig en upplevelsespinning igen.

Nu skall jag tvätta golv och sedan skall jag jobba lite. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards