Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Stefan Manning - 16 mars 2008 09:39

Först vill jag tacka för alla positiva kommetarer, dels här i bloggen och dels av den feedback jag har fått av mina löparkollegor på annat sätt. Det känns riktigt kul att få uppmuntran. 

Jaha, då var man lite kass igen. Jag är som sagt jättenöjd med gårdagens 6 timmars, men inte lika nöjd med hur jag mår. I ärlighetens namn måste jag medge att jag blev en smula förvånad över denna reaktion. Jag var ganska sjuk förra fredagen och lördagen och på söndag klingade det av. På måndag var jag OK och funderade på att börja träna på tisdag. Men jag tänkte vara en försiktig general och bestämde mig på tisdagen för att inte träna. I onsdags gick jag ut på en lugn löprunda. Den blev drygt 11 km och det kändes hur bra som helst.

Men denna söndag var inte rolig, jag var allmänt matt och hängig. Jag orkade inte så mycket och satt vid datorn till och från. Jag har akdrig varit sån här efter något lopp och det är bara att konstatera att jag helt enkelt inte var helt bacillfri, trots att jag inte känt av något. Där ser man. Man kan aldrig vara nog säker. Nu blir det i alla fall vila helt och hållet från träning till och med tisdag - garanterat. troligtvis ligger jag lågt ett par dagar till för att vara riktigt säker.

Jag har läst lite om ultratinget och det som gör mig mest beklämd just nu är K-G:s beslut att lägga ner Vi Som Springer. Jag tycker att det är överilat och har haft lite kontakt med honom. Det påverkar ju mer eller mindre indirekt min tävling också och jag måste dra i lite trådar för att fixa till det hela. Fast just nu orkar jag inte. Jag måste se till att bli löpduglig igen och det torde ju inte dröja så länge. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards