Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Triumf i sista minuten!

Av Stefan Manning - 31 mars 2008 22:08

Man kan ju inte för allt smör i Småland påsta att jag hade en bra dag idag. Murphys lag gjorde sig gällande på den mest fantastiska sätt idag och det skulle bli ett mycket långt inlägg om jag skrev om allt.

Men hur som helst kom denna dag att präglas av en riktigt grym avslutning som svepte bort allt elände i ett enda rejält penseldrag. Jag har på mina mål på min hemsida skrivit om att jag skall gör sub 30 på 5 km och att detta skulle vara uppnått i mars. Eftersom det var den sista mars idag, bestämde jag mig redan igår för att göra en attack. Jag och Carina åkte idag ut till Stenkullens IP efter jobbet. Vi hade var sitt mission. Carina skulle få ihop minst 1,8 km för att nå sitt månadsmål och jag skulle försöka göra sub 30 på 5 km. Carina hade absolut inga problem att plocka 1,8 km, det gjorde Hon med råge.

Jag hade känningar att det skulle funka med sub 30. När jag sprang i Gent och gjorde ÅB på 10k, hade jag 31:18 på 5 km passeringen och då hade jag fått stå stilla en stund för att få grönt ljus för att komma över en gata. Så det borde inte vara omöjligt.

Jag öppnade första kilometern på 5:44 och det går ju snabbt när man springer på bana. Nästa kilometer gick på 5:47. Tredje kilometern blev segare, den gick på 6:05. Det märks ju att man inte är van att springa fort. Jag fick fan i mej ta i. Den för mig snabba öppningen straffade sig lite. Fjärde kilometern gick på 6:15. Jag hade inte tittat på Garminen alls och kände på mig att det skulle hänga på håret om jag fixade det. Jag tog nu i allt jag hade, för jag började känna mig ganska seg. Det var ju bara den sista kilometern. Det var tunga steg på upploppet. men jag tyckte att jag kutade allt vad tygeln höll och jag var rejält slut när jag gick över mållinjen. Det tog ett tag innan jag kunde eller orkade titta på klockan. Men den visade 29:41 sista kilometern på 5:50! Ta mig fan! Jag fixade det och klarade uppsatt mål innan tiden rann ut! Pulsen var rejält uppe på mig och var för kilometrarna: 155 (79,5% av max), 168 (86,2%), 174 (89,2%), 176 (90,3%) och 179 (91,8%). Toppvärdet var 181 (92,8%). Så nog tog man i och fick slita för det. Och det är jag nöjd med när jag luffsat längre och lugnare att kunna få trycka på lite. Men so what! Jag gjorde sub30. Och när man väger 97,1 kg skall man vara djävligt nöjd med det. För det är jag och riktigt mallig också. Detta bådar gott för framtiden i kombination med fortsatt viltminskning. Jädrar anåda vad jag är glad och nöjd. Och jag är lika glad och nöjd att se Carina glad och nöjd eftersom Hon också fixade sina mål idag. Fan vad vi är bra! Dålig dag? Idag? Näeee... Vadåå?

 
 
Ingen bild

CarinaN

1 april 2008 06:45

Vi är superbra, gott jobbat älskling!

 
Ingen bild

Joey

1 april 2008 09:31

Snyggt, snyggt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards