Alla inlägg den 5 april 2008

Av Stefan Manning - 5 april 2008 20:15

Idag var det dags för Snickarloppet i Tibro. Ett 6 timmarslopp och för första gången var även detta lopp officiellt DM.

Efter en äventyrlig resa till Tibro, med en krängningshämmare som lossnade och gjorde att bilen vinglade både hit och dit, speciellt i hastigheter över 90 Kom vi fram till Snickarvallen i god tid. Med i bilen var Avas man Nisse, samt Niklas och Pelle från Jogg.se. Efter sedvanligt hälsande och pratande med alla vänner och bekant fick ví nummerlappar och gick till omklädningsrummet för att preparera oss. Det var lite kyligt på morgonen, med ca 3 plusgrader. Temperaturen steg längre fram till mer behagliga 7grader och stundtals underbart soligt från en dock molning himmel. Det som ställde till besvär var blåsten, som var lite kall och på målrakan hade vi en liten jobbig motvind. Men det var ändå fint väder och en snabb bana, som hade en varvlängd på 871 m.

Vi staratde med ett kortare första varv för att få en jämn marathondistans på paseringen av det 48:e varvet. Som vanligt startade jag för fort och försökte sänka tempot, det tog tyvärr ganksa många varv innan jag kunde lugna ner mig. Men denna gång var jag bättre förberedd och jag kände mig bra och starkt. Det kändes som jag kunde springa hyfsat jämnt ändå. Halvmaran passerades på 2:32 och målet med dagens övning var att få till en marathondistasn. Idag var känslan att jag skulle fixa detta mycket mer stabilt än vad det var i Skövde, 3 veckor tidigare. Jag kände aldrig någon tvekan på den punkten Strax efter 28 km, kom den obligatoriska dippen. Och jag tog det lugnt några var. Ett varv gick jag runt och pratade med Nisse och han verkade trivas ganska bra. Inga problem där. Därefter hade jag några sega varv. Dom två sista varven pinnade jag på ganskas bra, för då hade jag precis roffat åt mig marathondistansen och sprang på Bonus. Fast dom två sista varven innan marathondistansen var sega. Maran passerades på ca 5:35, 14 min snabbare än i Skövde. När slutsignalen gick efter 6 timmar, hade jag avverkat 45203 m. 700 m från mitt PB. Jag är bara såååå jättenöjd med dagens lopp. Och den känslan ebbade inte ut, när jag såg i resultatlistan att jag var bäst med detta i och för sig mediokra resultat och därmed blev jag dessutom Distriktsmästare i 6 timmarslöpning i klassen M50!! Guldmedalj och hela fadderittan. Det var i och för sig bara tre i min klass. Men jag var bäst i den klassen just idag och det är det som räknas. Bara att suga i sig och titta leende på sin guldmedalj. Dessutom vann jag en vas i en lagtävling som jag tydligen ingick i. Det hade jag ingen aning om, men kul var det också. Vi har ont om vaser. Se det var perfekt. Utöver det vann jag två försilvrade vinglas.

Nu skall jag till Nisse och dricka öl, för en guldfest måste vi ha!

Bilderna:

Överst: Jag och Nisse innan start.

Mitten: Jag efter 6 timmar och mycket nöjd. :-)

Nederst: Guldmedaljen :-)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards