Alla inlägg den 21 april 2008

Av Stefan Manning - 21 april 2008 19:18

Började dagen i stressens tecken. Först guidade jag Carina till bilverkstaden så att Hon skulle lära känna vägen dit. Sedan bar det av till jobbet och där satt vi otåligt och väntade på en ny fix. Jag var tvungen att bryta upp vid 11 tiden för att snabbt åka hem. Då skulle det komma hem en kille och fixa bredbandet och han dök upp minsann. Men han fick fanimej svettas för att hitta felet och det felet var inte så lätt att hitta. En av kablrna från inkommade fiber till en fördelningsswitch hade blivit lite knäckt precis vid dragavlastningen. Inte lätt att hitta. Han hade dessutom lyst igenom den och den så OK ut.

Samtidigt kom fixen från engelsmännen som jag fick kasta in hals över huvud. Inte nog med det, det var lite felaktigheter i den också som jag och engelsmännen kunde få ordning på ganska kvickt, så mitt i denna internet villervalla frälstes vårt hushåll åter med bredband, typ djävligt snabbt. Denna gång gick det snabbt. Det tog Felia bara två veckor och en blåsning för att hitta och åtgärda detta fel, som skaldjuren i supporten envist försökte få till mitt fel. Vad gör man inte för att slippa skicka ut folk. Det verkar som dom gått kurs inom sjukvården där det sitter en sköterska i telefon och avgör om jag skall få komma till läkare eller inte.

Jag känner mig rejält trött i kväll och skulle helst vilja sitta framför TV:n och blänga på en meningslös film. Måtte jag få vara ledig snart. För att återfå lite livskvalité, tog jag och Carina en promenad till pizzeria Cammmmmmmpär vi löste diverse världsproblem över en öl. Varför gör man inte så här lite oftare?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards