Alla inlägg den 30 april 2008

Av Stefan Manning - 30 april 2008 22:30

Jaha! Så har det hunnit bli Valborg. Nu är ju våren här enligt traditionen, fast det har ju varit vår ett bra tag. Det är ju snart sommar. Tiden går fort. Lite för fort ibland. Jag har varit med Niklas på banken och vi har grejat ett Visakort Ung till honom. Det var en mycket nöjd grabb som strosade ut ur banken. Kul! När jag kom hem bytte jag om till löparkläder, fyllden vattentyggan och drog på mig Litepacen på ryggen. Jag gav mig ut i ett ganska hyfsat väder på en löptur, men det blev sämre och mulnade på på tillbakavägen- Fast det var fortfarande varmt.

Idag var det ingen rolig löptur. Det snurrade alldeles för mycket tankar runt mitt jobb och jag kunde bara inte schasa bort dom, så det var lika bra att ta upp dom till ytan och bearbeta dom. Jag kan konstatera att det kommer att bli konflikt på jobbet. Det får mig att må dåligt. Detta gjorde faktiskt löppasset till en mycket trist föreställning. Jag kortade av det och det stannade på 12,37 km. Jag hade planerat 2 - 3 km till. Men dessa dystra tankar gjorde passet till en plåga. Jag måste försöka koppla bort jobbet denna helg. Denna ledighet är mitt andningshål, sedan kommer det att dröja till slutet av juli innan jag har semester. Vill inte ha med jobbet att göra på min ledighet och definitivt inte ha tvångstankar om det.

Det positiva var att jag i och med detta löparpass passerade totalt 500 löpkilometer i år. Det var däremot kul.

Sena eftermiddagen och kvällen har jag varit bortbjuden, mycket trevligt. Om drygt en timma är det maj. Undrar vad den månaden har i sitt sköte?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards