Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Stefan Manning - 4 maj 2008 22:33

Dagen har gått i kollektivets tecken. Min bostadsrättsförening hade utlyst allmän städdag idag. Som trogen medborgare i kollektivet var det bara att ansluta sig kl 10 när skarorna samlades vid kvartersgården. Denna gård ligger priecis utanför mitt hus, så det är ju inte så lätt att smita undan. Fast det finns ju en hel del andra som gör i kvarteret. Men med gårdagens mara i benen såg jag till att välja ett lugnt projekt. Elda ris, det var inte så fysiskt krävande. Däremot hade jag vilda grannar. En tok hade med sig en gammal plastdunk med diesel som vi skulle tända med. Men det visade sig att vi fick fyr på högen med hjälp av en gammal Lerumstidning. Hur som helst, när det hade förflutit en tid, så kastade tokfan hela dunken i eldhärden, med påföljd att vi alla lade benen på ryggen. Men det visade sig att det bara pös till när plasten smälte och dieseln rann ut. Det blev ingen explosion.

Jag passade även på att såga upp en öiten cypress på baksidan av huset som blåst ner i vintras. På eftermiddagen blev jag glatt överaskad. Eva, Nisse, Siv och Kenth ramlade in på blixtvisit. De var bute på cykeltur. Jag fyllde på deras energiförråd med nybakad ugnspannkaka och kaffe. Det var himla kul att få träffa dom. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards