Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Stefan Manning - 17 maj 2008 23:00

Idag var det dagen G . Göteborgsvarvet. Jag var mycket bättre förberedd än förgående år. Innan start velade jag med om jag skulle ha långärmad funktionströja under min vita volvo t-shirt eller inte. För när solen gick i moln blev det genast väldigt kyligt. Men efter ett visst dividerande blev det endast t-shirt. Bra val, det blev väldigt hett ute på Hisingen. Loppet kändes bra och hade inga som helst problem utmed vägen. Munde dock notera en tempominskning efter Götaälvbron, men den brukar komma (inte så konstigt när vågen visar 98,3 kg). Men jag sprang på ändå utan större ansträning. Min egna hemliga lilla önskan var att landa på ca 2.20 - helst under. När jag knäppte av min Garmin visade den 2.19 Jag vet ännu inte va den officiella tiden är. Men hur som helst är jag nöjd med denna. Jag gjorde tidigare 2.16 på Kungsbackaloppet, men Göteborgsvarvet är mer krävande. Så detta är en helt OK insats. Hade vågen varit på 88 kg istället är jag övertygad att jag hade varit under två timmar. Jag paserade milen på 1.02 och jag måste nog skylla på min vikt att jag tappar så mycket på sista halvan. Att banan stiger efter Götaälvbron mer eller mindre till mål, kan jag inte skylla allt på. Jag har avverkat två 6 timmarslopp, en mara och en halvmara innan, dessutom har jag sprungit 2 halvmaror på träning och ett morgonpass på 34,4 km till jobbet. Så jag har ändå styrka och uthållighet i kroppen och tillräckligt med träningmil. Så det är väl bara att fortsätta med viktminskningen så kommer det väl en del välkomna bieffekter.

Efter loppet åkte jag och Carina hem till Ava och Nisse och käkade pizza. Nisse var dundernöjd, han hade begått sin halvmaradebut idag och har nu rättighet att benämna sina icke springane arbetskamrater för slappisar :-)

Nu såg jag att min officiella tid blev 2:19:54   :-) 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards