Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Stefan Manning - 6 juni 2008 21:34

Sveriges nationaldag firades med deltagande i Nationaldagsloppet. Jag valde sträckan 60 km eftrsom jag skall springa ultra imorgon och för att mina vänner hade valt denna distans.

Det var att gå upp tidigt. Ava hade fixat nummerlappar i förväg. Efter att ha haft lite förberedelser av cyklarna begav jag, Ava och Nisse oss den korta sträcka bort till starten. Där anslöt även Kenth. En kanon avgav en stor fet smäll som signalerade att loppet var igång.

Hela gänget rullade ut och ockuperade Utbyvägen. Jag blev trängd av en bilist i en rondell, men det redde upp sig. Han fick ett gäng svordomar efter sig.

Det var rejält varmt men kändes inte så mycket då man fick upp farten på cyklarna. Banan var kuperad och krävande, men mycket trevlig. Vi fick känna på det lite efter Jonsered och sedan kom en tuff utmaning då vi svängde in på Härskogsvägen, den börjar ju med en rejäl uppför. Borta vid Landvetter var det ett depåstopp. Sedan kom den sista utmaningen. Vi skulle upp för Härkeshult. Men tur i oturen från rätt sida, eftersom den avslutades med den  rejäla nedförsbacken som mynnade ut vid Jonsered.

Väl ute på Jonserede kom Nisse emot en hög trottoarkant och gick omkull. Därmed hade han utökat sin samling av skrapsår på sina extrementerer. Vi konstaterade att det vilade en förbannelse över cykel och att han genast borde införskaffa en riktig racer. Sista biten in till målet blev en enkel resa - ren transportcykling. Vid målgång blev det pasta och vid den efterföljande prisutdelningen Nisse vann en startplats till det tuffa Kungsbacka Grandfondo, dagen efter midnatssloppet. Det blir en tuff helg. Ytterligare ett skäl för denne man att trava iväg till en cykelaffär.

Efteråt var vi hemma hos Siv och Kent för en liten nedvarvning på kvällen och ett försenat födelsedags firande av Siv. En himla bra dag, som det alltid blir när man är tillsammans med sina vänner. Nackdelen var att jag kom i säng sent, med tanke på morgondagens lilla löppass.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards