Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Stefan Manning - 14 augusti 2008 15:02

Jag såg semifinalmatchen med svenske brottaren Ara som dömdes bort av domarna. Hans ilska, hans frustration. Det är konstigt att man ställer alla möjliga krav på de aktiva, men inte på domarna. Är man domare så kan man naturligtvis göra fel. Men som domare på en sådan hög nivå, måste man också kunna erkänna när man gör fel. Icke sa Nicke. PRESTIGE!!! Fan vad jag hatar prestige. Varför är detta så viktigt?

Jag har full förståelse för Aras vrede. Vidare har jag också full förståelse för Aras protest vid prisutdelningen. Däremot tyckte jag att det var överilat att gå därifrån och kasta medlajen. Det hade sett lite bättre ut om han hade stannat kvar på ceremonin och i så fall sedan lägga medaljen på pallen när alla tåga därifrån. Men det är ju lätt att vara efterklok. Det enda man kan hoppas på är att dessa inkompetenta domare verkligen inombords inser sitt misstag och åtminstone skäms. Jag lider med Ara.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards