Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Stefan Manning - 24 augusti 2008 23:26

Så där ja. Nu sitter jag på min semsters sista skälvande timma. Imorgon är det dags att återgår till de aktiviteter som gör att det trillar in stålar på mitt konto, dag 27 i varje månad.

Jag har haft en jättebra semester och verkligen vilat. Det har varit mycket OS-tittande och jag och Carina fick äntligen ordning på framsidan av huset och rensat upp i rabatterna. Detta är verkligen ett lyft som har legat och draggat länge på to-do-listan. Bara det gör att jag är nöjd med semestern, som har varit totalt jobbbefriat. Jag har inte ens druckit kaffe ur jobb-muggen hemma. Ärligt talat så skall det faktiskt bli ganska trevligt att återvända till det nedslitna kontorslandskapet, dock ej till stressen. Jag har inte tjuvkikat i min mailbox så jag har inte ett piss aning om vad som väntar.

Men på något sätt är det ändå skönt när det hela blir vanlig vardag. Fast jag hade utan problem kunna tänka mig ett antal veckor till med ledighet. Nu skall vi se vart denna vecka bär hän och sedan titta in i kristallkulan 2009.

Hej då sommarn! Tack för i år!

Av Stefan Manning - 24 augusti 2008 12:37

Äntligen ett roligt lopp. För det var faktiskt oväntat roligt att vara med i premiären på detta Stockholmsfenomen som letat sig ner till Sveriges framsida. Och på vilket sätt sedan. Stämningen var fantastiskt, från start till mål. Där ligger Göteborgsvarvet i lä.

Själv hankade jag mig runt den ganska lättsprungna banan på 1.02.46 och det kändes gôrbra hela tiden. Jag tyckte faktiskt att jag sprang ganska så fort (med mina mått alltså), så jag måste faktiskt erkänna att jag blev ganska paff när jag så sluttiden på min klocka. Det kändes verkligen som om jag hade gjort sub 60. Men bättre än så här är jag inte. När jag kom hem och duschade, så ställde jag mig på vågen. 99,9 kg. Och med den inputen får jag nog ändå vara ganska så nöjd med racet.

Nu skall mitt primära mål vara att åter ligga mellan 55 och 60 minuter på milen. I kylen står nu en burk Heineken och den kommer jag inte att röra förrän jag gör under 60 minuter på milen. Så där ligger nu motivatorn. en ganska stark sådan.

Men som slutkläm kan jag nog säga att Midnattsloppet kommer att bli starten på en ny tradition i augusti.

Bilden viasr banprofilen som jag gjorde med min Polar S710i. banan var enligt min Garmin 10,17 km.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards