Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Stefan Manning - 30 augusti 2008 21:35

Idag var jag och Carina bjudna till Siv för lite lördagslöpning och generellt lite längre pass inför det stundande Lidingöloppet. Turen skulle gå i det vackra Lärjedalen.

En nackdelen var att vi skulle vara där kl 11, så jag var tvungen att ställa klockan på ringning, på halv tio! Hu jeda mej, vad tidigt. Helger skall ju normalt tillbringas med att sova. Går upp tidigt gör man på vardagar när man skall till jobbet.

Men upp kom jag, en starkt bidragande faktor till ednna initiala framgång, var att Carina kom med kaffe på sängen. Sedan fick det verka lite och så var man igång.

Vi kom iväg och kom till Siv samtidigt som Eva och Nisse. Vi stack ut direkt. Jag och Nisse sprang tillsammans och hade en riktigt trevlig runda i det soliga vädret, med en hel del killsnack. Vår färd gick ända upp till Angereds centrum där vi vek av tillbaka mot Gunnilse och Lärjeleden. En riktigt fin runda. Stundtals väldigt kuperad, men annars lite lätt böljande. Jag passade även på att köra lite bakåtintervaller och totalt fick jag ihop 17,2 km. Efteråt bjöd Siv på kanongod mat. Skall man sammanfatta denna dag med ett ord, är det: Livskvalité!

Av Stefan Manning - 30 augusti 2008 10:16

Nu kan jag summera min första arbetsvecka. Jag fick en mjukstart och sedan kom jag igång ganska bra. Det har varit fart hela veckan. Menna denna gång har det kännts förträffligt bra. Trots högt tempo har jag ända känt mig lugn och balanserad. Det har verkligen flutit på i en bra fart. Det har varit roligt och stimulerande och jag har fått gjort en hel del.

Det bästa är att jag inte kommit hem på kvällarna och kännt mig helt slutkörd. Allt det slit i våras och innan semesterarna som höll på att knäcka mig för andra gången, börjar nu ge resultat. För första gången på mycket, mycket länge, känner jag att jag har kontroll på jobbet och utvecklingen där. Vi har förberett och preppat så mycket, så att när vi kommer till olika moment är det bara i princip att trycka på en knapp. Denna tendens märktes väldigt tydligt denna vecka. Nu är det inte vi som har bollen och skall springa med den när andra ser på. Nu är det tvärtom.

Med andra ord det känns bara så djävla bra. Nu gäller det att vårda detta fina läge man har kämpat sig till. Snart skall jag iväg på en långpanna med Carina och mina vänner. Fan vad jag har det bra....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards