Alla inlägg under augusti 2008

Av Stefan Manning - 7 augusti 2008 21:53

Jag och Carina agerade sjusovare idag. Men när vi vaknade öppnade vi dagen med ett träningspass. Det blev upp till elljusspåret, via Alsjön, tillbaka på banvallen utmed Mjörn. Ganska exakt samma sträckning som på milbanan på gamla Gråboloppet. Fast inte riktigt lika långt. Jag sträckte ut rundan och fick till slut ihop 10,24 km. Det var lite stelt idag och det ömmade i bakre lårmuskeln på vänster sida.

Med tanke på att det skall komma ett sjudjävla regnväder imorgon, det är invigning av OS och att jag skall på 50-års-kalas, så är det helt lägligt med en vilodag imorgon. Men jag är ändå mycket nöjd. Som pricken över i:et låg det en avi i brevlådan när jag kom hem från löpturen. Det blev duscj och iväg till Shell för att hämta ut paketet. Jag hade mina misstankar och dom besannades. Mina ASICS löparskor som jag hade beställt via nätet borta i England hade kommit. Efter lite provande kunde jag konstatera att båda paren passade perfekt. Jag är helnöjd. Det kommer att köpas mer skor via nätet i fortsättningen, det är en sak som är säker. Speciellt när man sparar så mycket pengar.

Har suttit i kväll och spelat lite Call Of Duty och nu skall jag lägga mig tillrätta och läsa lite.

OS

Av Stefan Manning - 6 augusti 2008 21:44

Idag började OS, tjuvstartade i alla fall. Förväntasfull satte jag mig i soffan för att se damlandskampen i fotboll: Sverige - Kina. Suck! Varför skänker man bort en sådan match? Dom kan mycket bättre än detta. Vad gör man? Är det så här det skall bli med svenska insatser i OS? Näe! Låt oss inte måla fan på väggen. Har börjat sätta mig in mer och mer i flash och dreamveawer. Kanske man kan få ihop en snygg hemsida trots allt. Hade beställt lite böcker från Pagina som avhandlar dessa program, samt lite .NET-litteratur. Det lär ju inte bli brist på fritidsintressen framöver.

Carina har gjort ett bautajobb med rabatten på framsidan som nu är klar. Det blir skitsnyggt. Underbart bra jobbat av Dig *puss*

Kvällen tillbringades nere i Hjällbo där jag spran i det vackra Lärjedalen utmed Lärjeån, tillsammans med Carina, Siv, Kenth, Eva, Nisse och Saga. Det blev en riktigt trevlig tur. Jag och Nisse tog en utökad runda som slutade på 10,26 km i naturskön terräng. Yepps, det är gôtt att springa.

Av Stefan Manning - 5 augusti 2008 20:53

Idag blev det ett litet löppass. Carina och jag stack ut på eftermiddagen mot Stenkullen. Jag kutade i förväg i mitt eget tempo. När jag kom upp till Stenkullen och Lerums sportcentrum, så vände jag tillbaka och sprang Carina till mötes. Pust. Det varhårt att springa på och fuktigt i luften var det också. Efter ca 1,5 km mötte jag Carina och vi slog följe  och för min del blev det att åter vända upp och springa mot Stenkullen. Vi vände tillsammans och lufsade tillbaka och provade en ny hemväg. Totalt fick jag ihop 15,71 km och Carina 12,6 km. Vi var milt uttryckt himla nöjda med vårat tilltag. Och ännu mer nöjdare blev vi efter en välförtjänt middag vi åt efter hemkomst.

Ibland är livet härligt. Idag är en sådan dag.

Av Stefan Manning - 2 augusti 2008 22:45

...har kommit tillbaka från sin resa i Mongoliet och Peking. Det har varit en enorm upplevelse för honom. Han har blivit bjuden till Paris av några fransmän till Paris nästa år. Med andra ord han skall springa Paris Marathon 2009! That's my boy. Vidare skall det även bli Göteborgsvarv. Minsann, minsann, fick inte farsan något blankt i ögat, nu.

Idag har Carina varit skitduktig. Hon har varit ute på framsidan och grävt i rabatten. Det har planterats buskar och träd. Fint som fan blir det. Detta arbete fortsätter under veckan. Själv har jag roat mig med att bryta upp stenplattorna på framsidan och rensa ogräs, som växer upp i springorna mellan stenarna. Det börjar likna en savann på uteplatsen och där gick gränsen.

Vidare har jag fått en hel del tankeställare idag när jag följt tävlingarna nere i Kalmar och hört samt sett sonen vid hemkomsten. Så är det....

Av Stefan Manning - 2 augusti 2008 09:43

När man är på semester som jag är just nu, så har jag en jäkla förmåga att skjuta på dygnsrytmen. I natt var jag uppe till kl 2, men jag försökte komma i säng tidigt, fast det gick inte. Det var för varmt för att somna. Idag vaknade jag kl halv nio och gick upp. Men det är väl lite det som är tjusningen med att vara ledig.

Dagen skall ägnas åt att följa Kalmar Triathlon och i kväll skall jag hämta Mikael på Landvetter, som kommer hem från sin fantastiska resa: Transibiriska järnvägen, Mongoliet och Kina. Av hans resedagbok att döma så har han fått uppleva helt fantastiska saker. Men det är allt skönt att han är hemma ändå.

Av Stefan Manning - 1 augusti 2008 01:32

Igår provade jag något nytt. Jag beställde nya löparskor på nätet. Jag använder idag två par skor. Asics Nimbus 9 och Asics Trail Sensor. Dessa dojor ligger idag på 1600 spänn i listpris. Jag beställde Nimbus 10 (väldigt lite skillnad på denna och Nimbus 9, som inte fanns i min storlek) och ett par nya trail - Asics Trail Sensor. Jag fick båda dessa par för 1803 kr! Inklusive frakt! VArför i helvete skall skor vara så himla dyra i Sverige? Det är ju sanslöst! Jag beställde mina  från http://www.startfitness.co.uk

Detta företag hade fått många bra rekommendationer frå användare på jogg.se, så därför beslöt jag mig för att prova. Jag får i i princip två par till priset av ett. Men varför skall skorna kosta så mycket extra i Sverige? Det finns ju ingen anledning. Jag kommer mer och mer att kolla ion sajter utanför Sverige innan jag köper något. Det finns ju pengar att göra där, helt uppenbart. Det skulle kanske vara en affärsidé att direktimportera och sälja utan mellanhänder. För någon annan förklring till fördyringen kan jag inte hitta (förutom edn sedvanliga girigheten).

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards