Alla inlägg den 1 september 2008

Av Stefan Manning - 1 september 2008 22:00

Så där ja. Nu har jag och Carina varit på handledarkurs. Min minsting Niklas skall ju ta körkort och enligt nya statuter skall ju den som skall vara handledare genomgå en utbildning. Och det var just en sådan utbildning vi var på alla tre. Jag hade lite förutfattade meningar om denna kurs, men jag ändrade ganska snabbt uppfattning om detta. Det var faktiskt en riktigt bra kurs och man fick en lite boken som innehöll en läroplan som bilskolorna själva följer. Mycket pedagogiskt. Dessutom fick vi detaljerad information om förarprovet (uppkörningen), vilka moment som ingår, hur eleven bedöms och var dom brukar hålla hus att köra på uppkörningarna. Det här är ju ganska väsentligt att känna till, så man vet i vilken riktning man skall duva sin lilla telning som nu sitter bakom ratten med ett fågelholksliknande uttryck. Jag tog till mig en hel del och insåg att denna resa kan bli väldigt lärorik för mig också.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards