Alla inlägg den 4 september 2008

Av Stefan Manning - 4 september 2008 17:44

Jag såg igår en tråd på jogg.se om 12/24 timmars loppet på Bislett den 6/12. Jag försökte förut i år att hitta ett långrace under december/januari och då var allt stängt. Trodde jag! Jag trodde Bislett var stängt, men hade kollat på 2007. Det gäller ju att läsa inannatill! Men tack vare denna tråd såg jag att anmälningen var öppen och att det var 70 anmälda av max 100.

Så jag stolpade in där och anmälde mig, pronto till 24 timmars loppet. Så nu är jag anmäld dit också. Jag var där och sprang i kulvertarna när loppet då arrangerades 2006 och deltog då i "sprintdistansen" 12 timmar. Ett himla kul lopp. Ja, ja. Nu skakar Ni på huvudet. Men det var faktiskt kul. Det är lite svårt att förstå, när man inte varit med om något liknande. Deltagarantalet är maximerat till 100. Och idag är loppet fulltecknat! Sanslöst! Ett ultralopp som blir fulltecknat på mindre än en vecka (platserna släpptes den 30/8)!!

Detta är ett led i drömmen att få göra en dubbel ironman, som skall arrangerars om ca ett år i Stöpen utanför Skövde. Ett av syftena är att se hur lång tid det tar för mig att springa en dubbel mara (84 km). Jag vill också se hur jag landar på distansen 100 km. Huvudsyftet är att hålla igång i 24 timmar, precis som på Rosa bandet spinningen. Det lär behövas om ett år.

Med dessa två 24 timmars event skall jag utvärdera om jag skulle kunna ge mig på denna IM-dubbel. Jag räknar med att få några frågetecken uträtade, samt besked om var det brister och hur jag skall angripa det hela. Så visst finns det syften med dessa tokerier. Det är ju att planera det ultimata tokeriet :-)


http://www.spiridon.no/


Av Stefan Manning - 4 september 2008 17:31

I går kväll anmälde jag mig till Rosa Bandets 24 timmars spinning. Förra året samlade vi in 71 papp till Rosa Bandet och det var dessutom kul. Jag hade tänkt att precis som förra året, även i år köra solo. Låter knäppt, det är knäppt enligt en del. Men varför skall jag bry mig om det. Det viktigaste är att jag själv tycker det är skoj.

Årets upplaga som går den 25/10 verkar bli en riktig fest. Ni läsare får gärna sponsra mig. Pengarna går som sagt direkt till Rosa Bandets insamling, precis som allt annat under och runt detta arrangemang. Målet för arrangörerna är att i år samla in100000 kr. Stöd oss och varför inte bilda ett eget lag och hänga med. Det kommer garanterat att bli djävligt kul.

Som ett genrep skall jag köra en Ironmanspinning den 11/10. Vi startar runt 19 tiden på lördag kväll, när Ironman Hawaii startar. Följer websändningen därifrån på storbild och kör tills första man går i mål. Ca 8 tim 15 min.

Känner mig riktigt taggad nu....


http://www.rosabandet24timmar.se/


Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards