Alla inlägg den 22 september 2008

Av Stefan Manning - 22 september 2008 22:27

Som ett led att stötta forskningen runt bröstcancer - Rosa Bandet - startas även i år en 24 timmars Rosa Bandet spinning på Sport Exclusive i Göteborg med start kl 13 den 25 oktober. Detta event har till syfte att samla in pengar till denna forskning. Det kommer förutom spinning att bli en mängd kringaktiviteter som Body Balance, Yoga, Tester med Aktivitus, föredrag film, disc jockey i loungen mm. Deltagarna kommer även att ha tillgång till en 12-manna bubbelpool för att återhämta sig i. Sovsalar finns för långväga gäster. Fullt ös alltså.  Allt som genereras där går oavkortat till Rosa Bandet insamlingen.

Hitintills är 21 lag anmälda. Själv tänker jag ge mig på att köra alla 24 timmarna själv, som förra året. Hjälp till genom att sponsra mig till detta och på detta sätt skänk pengar till en god sak. Så skall jag göra allt föra att åter köra igenom dessa 24 timmar.

 Här kan Ni läsa mer om eventet och själva anmäla ett lag. Kom igen. Ni kommer inte att ångra Er. Förra året var skitkul och det kommer under inga omständigheter bli tristare i år!

http://www.rosabandet24timmar.se/

Sponsra mig och skänk pengar här:

http://kampanj.rosabandet.se/Templates/MyPage.aspx?id=74&userid=55

Klicka på "Skänk"

 I fältet "ort" skriv: "Manning Solo" - till exempel



Av Stefan Manning - 22 september 2008 19:52

Jag följer Kari Martens och hans träning inför den 10 dubbla ironman tävlingen i Mexico i november. Ja, Ni läste rätt! En tiodubbel Ironman! 38 km simning, 180 mil cykel och 42,2 mil löpning!!! Simningen kommer att avhållas i en 50 m bassäng! Cyklingen går på en slinga som är 1,915 km och löpningen sker på en slinga som är 1.886 km!!! Inte mycket man ser av Mexico på den tävlingen.  Jag vågar påstå att det inte är pengarna som driver. Startavgiften är 1000 dollar och vinnaren får 1000 dollar i pris. Tvåan och trean får så att säga lite rabatt på startavgiften! Och detta skall jag har i åtanke när jag sitter på 24 timmars spinningen och när jag springer 24 timmars på Bislett. Här skall inte gnällas för några futtiga 24 timmar, inte! Och om Kari klarar det, blir han förste svensk att göra detta. Ni kan följa hans vedermödor via en länk i denna blogg, där kan Ni även komma till tävlingens hemsida. Han har precis avverkat ett litet nätt träning på 110 timmar på 12 dygn. Här snackar vi idrottsman! Kari har som träning kört några Ironman i år, bland annat en tredubbel i Tyskland. Varför visar man inte riktiga idrottare i TV istället för fjolliga fotbollsspelare som lägger sig ner och gnäller vid minsta beröring och kostar miljoner? Jag säger bara en sak: REEEESPECT!!!


Av Stefan Manning - 22 september 2008 19:38

Idag är det ingen träning. Men det känns redan som om viss abstinens kommer krypande. Idag har jag drönat på ett IBM seminarium om web query. Jo men, ett riktigt käckt verktyg. Men om någon kan krångla till det med att lösa licens, så är det absolut IBM. Och dyra är dom jäklarna också. Skall aldrig mer gnälla över att ett kilo bananer kan kosta 24.95

Imorgon blir det spinning i alla fall, kanske en lite simtur på lunchen. Får ju inte ta ut mig förjäkligt inför Lidingö. Det som börjar bli lite positivt, är att jag börja notera en liten, men dock viktminskning. Och ett par cm försvunnit runt midjan, fast det märks ju inte så mycket (än). Men visst är det kul när det börja smala till sig. 

Lidingö börjar närma sig och det är väl bara att inse att det blir ett heffaklumpsrace i år också. Men det är smällar man får ta. Tid? Tja, under 4 timmar skall det väl bli hoppas jag. Just nu är jag inte i det stadiet att jag kan hålla på att drömma om tider. Det får helt enkelt bli konstant rörelse i 30 km och det borde jag klara av i alla fall. Peppar, peppar....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards