Alla inlägg under september 2008

Av Stefan Manning - 15 september 2008 20:38

Med anledning av Jonas Coltings blogginlägg om redaktionsmötet på TV4, där dom bara har fotboll i huvudet. Det gäller ju inte bara TV4 utan alla andra kanlaer också. Så vill jag nu meddela att gökungen fotbollen och nu fått ett syskon - ishockeyn. Nu kan man effektivt avskärma alla andra mindre idrotter från TV.n VArför skall man se på det? Det enda folk vill se är fotboll och hockey. Enligt svensk sportjournalistik finns det ju inget annat som intresserar den svenske besserwisser-soffdrönar-tittaren. Det måste väl vara världens snabbaste och enklaste utbildning. Att bli sportjournalist...  *suck*


Av Stefan Manning - 15 september 2008 20:31

Detta hurrande är för min som Mikael som idag fyller 20 år. Hmmm... tiden går fort. När han kom hem från sin resa i Mongoliet/Kina i somras sa han att han skulle vilja springa Paris marathon. Vad tror Ni presenten blev? Jepps. Jag har anmält honom till Parismaran, vars anmälning passande nog öppnade idag. Nu har vi firat honom lördags. Men det är i dag han är stora grabben.

Jättegrattis och kram från pappsen  :-)

Av Stefan Manning - 15 september 2008 20:26

I morse visste jag om att jag hade dåligt med soppa i bilen innan jag satte mig i den. Min tank rymmer 50 liter och jag brukar se till att ha tankat innan jag kört 60 mil. Och jag hade kört lite drygt 0 mil när jag startade. Alltså var tankning prio ett denna morgon. Kom till Hydromacken i Gunnilse och enligt lagen om alltings djävlighet var automaten sönder. Åke vidare till Hydro i Angered och där var automaten sönder. Det är ju för fan inte sant! Men jag fick tankat i Björsared på hemvägen så det löste sig.

Väl hemma, blev det en kort runda på 5,1 km. Det kändes att jag hade varit ute på långpanna igår och jag valde ju inte heller den flackaste rundan. Det blev Hörnmosserundan. Som pricken över i:et överraskade Niklas mig med att laga mat till mig idag. Det blev en god pastasås med bacon i och den satt väldigt fint direkt efter träningen. Tack Niklas.

Av Stefan Manning - 14 september 2008 21:44

Jag är en stor vän av att få sova länge och ostört utan att bli väckt. Idag blev det en sådan dag. Jag låg och slaggade ända till klockan elva. Djävligt nöjd med detta så klev jag upp ur sängen. Satte på lite kaffe, gick till datorn och laddade upp MP3-spelaren med musik. Kände mig onyttig idag och svalde två små negerbollar till kaffet.

Sedan var det på löparoutfiten och ut i solskenet. Jag sprang den vackra banvallen upp mot Sjövik. Alltid lika härligt och rogivande att springa utmed Mjörn. Uppe vid Sjöviks busstation vände jag i en stor båge. Dit var det ganska exakt 10,5 km. Sedan var det bara att stolpa hemåt. Stannade ca en kilometer rfån Sjövik och stretchade. Käned att jag inte hade bråttom. Sedan bar det av i makligt tempo hem till Gråbo igen. En djävligt trevlig runda. När jag knäppte av Garminen stannade den på 21,24 km och det hade tagit ca 2 timmar och 30 minuter i anspråk. Jag kände mig inte utlsiten eller tröttkörd. Bara behagligt trött. Efter lite stretch blev det dusch och sedan åt jag en god pastasallad. Det blev väl den sista riktiga långpannan innan Lifdingöloppet antar jag. Det var en bra dag idag.

Av Stefan Manning - 13 september 2008 22:37

Så där jag. Nu har det varit folk hemma hos och och firat min son Mikaels 20 års dag. Mikeale passade på att visa bilder från sin resa i somras på transibiriska järnvägen, Mongoliet och Kina. Wooow! Vilken resa han har gjort.

Nu är allt undanplockat och diskmaskinen går. Jag har precis suttit i soffan med en öl och snackat i telefon. Dags att krypa till kojs.

Av Stefan Manning - 12 september 2008 22:33

Just nu känns det som om jag har all tid i världen. Just nu sitter jag och tittar på när mitt nytvättade golv torkar.

Av Stefan Manning - 12 september 2008 22:04

Jepp, så är det fredag. En vecka närmare pension. Har inte tränat idag och igår. Senaste passet var i onsdags, då jag tränade i backe. Det har varit lite mycket att göra på den civila sidan.

Idag har jag handlat mat, beställt tårta och städat inför Mikaels 20 års kalas imorgon. Dessutom har jag plagierat Avas extremt goda pastasallad. Så vi får se om gästerna överlever mitt experiment imorgon. Har lite att göra inför bjudningen imorgon. Dock skall jag försöka hinna med ett kortare löppass, men jag får se hur det blir med det. Däremot skall jag sova. Det har alltid hög prioritet.

När är däremot tyskarna i grund och botten besegrade i Stalingrad. Fy fan vilket helvete. Enbart ryssana förlorade 1½ miljon man där. Det är ju helt groteskt. Totalt dog 28 miljoner ryssar under andra världskriget. Nu när denna skrämmande men grymt bra bok är färdiglyssnad, skall jag fortsätta med en CD-bok om Pompeji. Därefter blir det åter skönlitteratur. Camilla Läckberg står på tur.

Av Stefan Manning - 8 september 2008 21:50

Måndagen startade med ett ryck. Mycket att göra dock ingen träning.  På vägen in till jobbet idag kom jag ifatt en bilkö. Inget märkvärdigt. men den sista bilen i kön började bete sig underligt. Tappade fart och åkte ikapp. Körde väldigt ojämnt samt kryssade i sidled. Min intuition säger att man inte skall ha sådana UFO:n framför sig. Jag misstänkte att det var en sådan där djävla mobilpratare, så jag körde om så snart det gick för sig och körde åter ikapp bilkön och tuffade vidare med dom.

Samtidigt kunde jag konstatera att tyskarna var ganska rökta i Stalingrad (CD-boken jag lyssnar på) och nu var vintern på väg. Helt plötsligt så förmörkades min backspegel. Det var bilen jag hade kört om som nu låg upp i röven på mig. Helt plötsligt ökades avståndet igen för att sedan krympa drastiskt. Och när fanskapet närmade sig igen, såg jag vad som pågick. Näe! Han pratade inte i mobiltelefon. Han satt fanimej och borstade tänderna!!! Mycket skall man se. Helt plötsligt ångrade jag djupt att jag hade kört om denna superflane. Inte kul att ha IQ badboll jazzandes bakom en. Mycket skall man se.

Kvällen tillbringades på Park Avenue hotell. Där facket (Unionen) hade ne intressant föreläsning om pensioner, efterlevandeskydd och särkullbarn. Mycket intressant och tankeväckande....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards