Alla inlägg under november 2008

Av Stefan Manning - 21 november 2008 23:40

Nu är jag och Carina på en liten "miniretreat". Tanken är att vi skall "ladda om batterierna", så att vi står oss till julledigeheterna. Vi båda är i starkt behov av detta. Men urk, vad jag hatar detta uttryck egentligen. Alltid detta klämkäcka uttryck som cheferna brukar skicka med sina underordnade innna de skall gå på sommar- eller julledighet. Men det är trots allt dett vi gör nu.

Inga möten, inga måsten. Bara vila och slappa och göra det som man vill och när man vill(läs träning).

Sådant här måste man ha tid för också....

En annan positiv sak idag. När jag tankade bilen i dag, fick jag soppa för 9.99 När tankade man för under tian senast?

Till slut måste jag få dela med mig till Er - denna urläckra bild: On in a million shot...  A smile from heaven!  :-)

Av Stefan Manning - 20 november 2008 16:12

Ikväll blev det hård träning! Jag drog till Åbys simhall. Där kl'ädde jag först om till löparkläder och gav mit ut på Åbys 1200 m grusbana och sprang totalt 11,6 km där i makligt tempo. Efter det passet, så bytte jag snabbt och geschwindt om till simträning. Idag hade jag med mig mina nyinköpta hjälpmedel, dolme, paddlar och fenor, till kursen och dessa fick jag genast nytta av. Där ser man. Jag fick faktiskt några aha-upplevelser under kvällens gång, vad gäller teknik. Så jag är nöjd och glad. Totalt blev det tre timmars träning denna kväll.

Av Stefan Manning - 19 november 2008 21:47

...på vad jag skall ha med mig till helgen. Förutom träningskläder förståss. Det kan man ju inte vara utan. Som att åka iväg naken, ungefär.

 Jag följer även Kari Martens strävanden att genom föra sin tiodubbla ironman som första svensk. Inte nog med det. Karln leder hela tävlingen Han har just nu avverkat 110 mil cykel och har bara 70 mil kvar!!! Sedan skall han springa 42,2 mil. Till och med jag blir matt och samtidigt fascinerad. Jag undrar hur pass möjligt det skulle vara att genomföra. Kari och jag är jämgamla. Så det kan ju inte vara omöjligt. Hmmmm.....

Av Stefan Manning - 18 november 2008 22:54

Jag inser just nu i skrivande stund att jag har en helsickes massa saker att göra. Skruva garderober, plugga .NET, träna, designa om hemsidan, uppgradera diverse excelark för 2009, städa osv, osv, osv...

Fan! Nu måste jag bli effektiv igen. Jag sover nog på saken. Natti, natti....


Av Stefan Manning - 18 november 2008 21:43

...sjöng ju Björn Skifs en gång. Idag var jag ute i mörkret med Carina. Vi tog en powerwalk på banvallen och eftersom det inte finns belysning där, så är det mörkt. Riktigt mörkt. Jag älskar att gå i mörkret.

Innan vi gick ut så hämtade jag ut ett paket från Lena Wahlqvist. Det var lite simprylar jag hade beställt i fredags. Dolme, paddlar, fenor etc. Troligtvis min sista "större" investering på ett tag. Hade jag väntat till måndag, så hade jag nog inte beställt. Hur som helst. Jag tänkte att jag skulle få ordning på simmandet nu, när jag går fortsättningskurs och allting.

Imorgon återupptar jag träningen igen efter att ha vilat några dagar. Ryggen fick lite stryk när jag lyfte garderober i förrgår. Nu känns det bra igen. Det gäller att vara försiktig nu.Träningen imorgon består av ett litet 90 minuters spinningpass. På torsdag blir det löpning på Åby ochcrawlkurs.

Av Stefan Manning - 17 november 2008 22:14

Inte sitta och deppa. Carina är en sjusärdeles kvinna. Hon tröstade mig idag med ett par öl. Och naturligtvis skiner jag alltid upp vid åsynen av en Heineken (och Carina också - bara så Ni vet). Nu har jag börjat läsa en ny bok. En bok om dotNet. Snart skall jag börja programmera igen. Varför inte en ny träningsdagbok?

Av Stefan Manning - 17 november 2008 16:51

Min magkänsla har hit intills inte svikit mig, så inte denna gång heller. Jag förutspådde att det skulle komma varsel på mitt jobb redan detta år och mina arbetskamrater tyckte att jag överdrev det hela. En del ansåg till och med att det kommer inte att bli varsel över huvudtaget. Men återigen fick jag rätt. Idag blev vi informerade att det har lagts ett varsel på 350 personer, som åker ut genom svängdörrarna.Imorgon bitti kommer jag att få dra mitt absolut jobbigaste streck på tavlan "vad var det jag sa?". Det är inte alltid man vill ha rätt.

Vi fick beskedet när vi satt ute hos kund och det krävs en hel del självbehärskning att hålla färgen när ett sådant besked dimper ner. Men jag har varit beredd på detta och redan börjat vidta åtgärder för att möta en kommande arbetslöshet. Och redan nu kommer jag att lägga mig på extrem sparlåga. Man måste i och för sig hålla i sinnet att jag är varslad och inte uppsagd. Med lite tur så behöver inte mitt namn hamna på listan över de 350 personer som kommer att bli: "icke önskvärda" längre. Men jag bereder mig alltid på det värsta, då blir alla förändringar till det bättre.

Lågkonjunkturen fortsätter sin offensiv, tack alla banker för den.....

Av Stefan Manning - 16 november 2008 19:54

Dags för mental träning. Idag skulle jag till IKEA och handla garberober. Jag och Carina var där igår och rekade, så jag visste vad jag skulle ha. Hade fyndigt nog fyllt i plocklistan, så det var bara att hämta grejorna. Men bara det är ju ett företag. Som tur var hade jag Niklas med mig. Innan vi kom till IKEA blev det en sväng till Volvos stora parkering, för det första passet övningskörning. Det gick bra och vi båda överlevde. Han lärde sig riktigt snabbt. Ett par gånger till så är han mogen att köra ut på vägarna.

Åter till IKEA, jag hade tur med en lådfront. Jag skulle ha fyra stycken och det fanns bara fyra kvar. Trots allt gap, skrik och all trängsel på IKEA, så återstår det värsta. Att få hem skiten. Taket blev överlastat. Det är max 75 kg tillåtet och jag hade 160 kg på lastbågarna. Rejäl surrning och lugn lörning hem, så det var inga problem. I och med detta äventyr så fick jag lite styrketräning, när vi lyfte och bar kartonger.

Nu har vi fyra jättemekanon i vardagsrummet som väntar på montering. Yterligare en kväll är räddad ur sysselsättningssynpunkt. 

Det har varit en bra dga, som jag förresten startade upp med lite löpning. Ynka 5,28 km blev det. Men det är bättre än inget. Det blåste rejält på banvallen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards