Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Stefan Manning - 3 januari 2009 21:19

Så läser man på Aftonbladet att Israel nu går in med marktrupper i Gaza. Hur djävla dumma får dom bli? Det enda som kommer ut från det är mer terrordåd, mer våld. Har Israelerna fullständigt glömt av hur dom själva blev behandlade för 65-75 år sedan? Nu beter dom sig lika djävla illa åt.

Sedan kan Israel stå på melodifestivalerna och sjunga om fred och kärlek. Det gör mig spyfärdig. Kom inte och yla högt, när terrordåden drabbar Er Israel. Ni har själva bäddat för det.

Vilken djävla konflikt. Båda sidorna består av en samling puckon vars främsta gärning är att generera våld, som de desutom finner njutning av. Samma skit på båda sidorna. Ingen skall försöka övertyga mig om att det är fredsälskande folkslag som håller på där.

Av Stefan Manning - 3 januari 2009 18:31

Idag vakande jag upp efter en god natts sömn. Carina var på hugget och ville träna, så jag hakade på. Det skulle bli träning på elljusspåret i Gråbo.

Innan dess var jag iväg och hämtade tårta, brytbröd och lite annat käckt jag hade beställt på konditoriet inför morgondagens födelsedagsfirande.

Väl hemma från den övningen, svidade jag och Carina om till träningskläder och körde upp till elljusspåret.

Jag sprang fyra varv och av någon outgrundlig anledning var det fruktansvärt segt och tungt att springa idag. Dom två sista varven gick på rent pannben, för jag hade gett mig fan på att springa 10 km och hade inga planer på att förkorta det passet.

Väl hemma efteråt, kände jag mig som en död sill. Det tog ett par timmar innan jag hämtade mig igen. Men nu är det OK. Skall samla ihop mig lite och tillbringa kvällen i soffan i vardagsrummet, tittandes på körslaget.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards