Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Stefan Manning - 4 februari 2009 22:17

Idag är det onsdagar och på insdagar träffas vi i LEK. Denna onsdag är inget undantag. Det var min och Carinas tur att stå för värdskapet idag. Temat var - en afton vid Mjörn. Vi sprnag faktiskt förbi det huset där denna vals skrevs en gång i tiden, så vi var ju även lite kulturella idag. Det hade snöat under dagen och på marken låg ett tunnt men dock vitt täcke av nyfallen snö. Med en svag vind och med ett lätt snöfall, gav vi oss ut på banvallen utrustade med pannlampor. Trots mitt väl ingrodda hat till snö, måste jag medge att vi fick en riktigt fin och fridfull resa på en mörk och övergiven banvall. Bara våra pannlampor lyste upp. Jag hade frukta värsta snöblandade regnet och att vi skulle bli pisseblöta. men icke. Det var riktigt fint ute. Stunden till ära, passade jag på att snöra på mina icebugs, trots att det inte var så snorhalt. Men de kom väl till pass. Det är andra gången jag använder dessa. Tyvärr så stumnade jag rejält och jag kände helt plötslligt hur jag bara blev orkeslös. Så de sista två kilometrarna blev en ruggigt seg historia.

Efteråt var det obligatorisk middag och allmänt eftersnack. Onsdagarna är min oas i veckan. Inget får gå emellan där.

Av Stefan Manning - 4 februari 2009 22:12

När jag såg på programmet lyxfällan i torsdags på TV3 så kunde jag se hur det unga paret stå framför budgettavlan och redogöra för sina utgifter. När man kom fram till kläder sa hon något i stil med. Jag lägger inte alls lika mycket på kläder nu som jag gjorde förr. Nuförtiden ligger det på ungefär 5-6000 i månaden!!! I månaden! Det är ju helt ofattbart. Igår upptäckte jag att det hade gått hål i mina jeans på insidan av höger lår. Dessa brallor hade jag haft i 2½ år. Nu tog jag fram ett annat par som jag hade haft liggandes sedan tidigare. Varför köpa nytt, när man kan använda det man har. Jag kan inte med all möda i världen säga att mitt klädkonto är stort.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards