Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Stefan Manning - 7 februari 2009 21:56

Man skall ju följa strömmen och utåt låtsas att schlagerfestivel bara är ytlig skit och inte tillför världskulturen ett enda skit. Sedan är det bara att dra för gardinerna och knäppa på TV och börja zappa. Klocka 20.00 kom man av en händelse in på SVT1 och se! Där börjar ju schalgerfestivalen. Kanske bästa att kolla. "Man måste ju veta vad man talar om!"

Nå skit i det. Motvalls kärring som jag kan vara ibland hade jag faktiskt bestämt långt i förväga att bänka mig. Det är väldigt ytligt, ja. Men det är också bra underhållning. Tyvärr har svenska folket inte fattat att den låten som man skall skicka till en Europafinal skall funka och bli poppis i ALLA länder. Man röstar på den låten som är bra och den som har störst fanclub. Hål i huvudet.Sedan när "skitlåten" kommer till final så haussas det upp vilken favorit den är och vilken vinnarkandidat den är. När den till slut hamnar på femtonde plats ser alla ut som fågelholkar. Varför vann den inte? Tacka fan för att den inte vann eftersom fan cluben finns i Sverige och inte Ukraina. Sverige! Lär Er någon gång!

1. Nina Söderkvist intoducerade en ny musikgenre - schlagerrock. Jag gillade den låten och detta är en låt som kommer att växa när man hör den fler gånger. Absolut. Dessutom kan ju damen sjunga.

2.  Sedan kom en spoling in och sjöng. Denna låt kommer säkert att göra sig bra som bakgrund i ett reklaminslag. *gäsp*

3. Shirley Clamp gjorde mig besviken. En ballad där hennes röst inte bar. Hon levererade klart under sin förmåga.

4. Scotts var jag nyfiken på. Har sett dom idansbandskampen och fattade tycke för dom där. I kväll gjorde en bra insats. Jag tyckte om deras låt och det är starkt av ett dansband att ställa om och inte komma med en dansbandslåt. Bra låt. MEN! Den hör tyvärr inte hemma i en internationell final. 

5. Emilia tyckte jag hamnade i mellanskiktet. Ganska medioker låt, men den hade nog klarat sig hyfsat i en Europafinal.

6. Alcazar. Detta var min favorit och jag har nog inte hört Alcazar värpa fram en sådan bra låt någonsin. Ja, den är kanske lite slätstruken. Men jag är svag för lite lätt taktfast dunka-dunka. Denna kommer vi att få höra på många spiningpass framöver och jag tror att den har denna slätstrukenhet som krävs för att placera sig bra i en Europafinal, speciellt nu när massa väststats-wannabees är med och röstar.

7. Men vad fan är det här!? Vilket djävla skämt. OK! jag lärde mig texten snabbt. "Snälla, snälla". Av 3440 låtar så skulle den här ligga på top 32? Vilket djävla skämt. Den enda orsaken jag skulle kunna tänka mig att den var med, det var att det skulle finnas någon given som åkte ut. Att sitta och lyssna på denna förskräckliga "artist" vars enda livsuppgift är att låta somn Janis Joplin och då är det ett stort hån mot Janis. Vad tänker svenska folket på? Om hon får komma till Moskva och yla ut detta missfoster till schalger, så kommer ryska maffian att fixa henne en ståplats i Volga.  Inte nog med det. Man skall tvingas höra eländet igen i andra chansen. Det kan ju inte vara möjligt att så många svenskar var fulla redan 21.00 ikväll.

8. Maries låt var så där, kan tänka mig att den blir bättre om man hör den några gånger. Den skulle också funka OK i en europafinal eller en inte allt för kräsen öststatspublik.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards