Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Stefan Manning - 10 februari 2009 17:45

Idag var jag på en facklig information om alla nya regler vid uppsägning, A-kassa och hela biddevitten. Mitt intryck av att ha hört A-kasse reglerna var entydigt: "Du är inte värd ett enda piss. Om Du blir arbetlös, skyll Dig själv!" Men jag blev ju uppsagd!!! "Whatever... kan väl inte jag rå för!" Men jag har ju jobbat som en idiot! "Då ja! Men nu är Du ju arbetslös! Djävla loser!". Det är helt uppenbart att dessa regler är skapade av folk som har sitt på det torra. Inget snack om det. Men det är ju samma skit för alla. Nu vet jag vilken verklighet som väntar på mig om jag blir uppsagd och det var bra att få den väckarklockan att ringa nu och inte när man sitter där.


Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards