Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Stefan Manning - 21 februari 2009 20:43

Så var det dags för deltävling 3 i SM i ytlighet. Programledaren försöker förtvivlat att göra sig lustig och vägrar inse att hon misslyckats. Kvällens startfält var klart blekare än förra veckan. Jag har i kväll stora problem att kunna plocka ut två som skall vidare till finalen.

Melodi nr 1:  Velvet. Fartfyllt men berörde mig inte. *gäsp*

Melodi nr2: Trodde först att det skulle bli hip-hop, men sken upp. Det var ju en ganska bra rockabilly inspirerad låt med go rytm. Detta var en klar uppstickare. Mer sådant.

Melodi nr 3: Fantastisk sångröst, men låten känns för vanlig. Hon är ett år yngre än Amy Diamond, men flera klasser mer artist än Amy. Henne vill jag höra mer av. Fast kvällens låt var inget speciellt.

Melodi nr 4. EMD! Vad skall man säga? *gäsp* Ännu mer ytligare låt än nr 1. Kommer väl att gå vidare på grund av alla fjortisar som tycker dom är "så gulliga".

5: Mikael Rickors var bäst ikväll. Gammalt är bäst, eller? Det märks att han har varit med ett tag. Han kan göra musik utan att bygga upp låten på en massa slingor. Kvalitetspop, alltså.

6: Bossanova-låt. Först tänkte jag *suck*, men ändrarde mig under låtens gång. Det var en mysig låt, som jag kommer att lyssna på fler gånger. Gav en klar retrokänsla. Men! Den hör inte hemma i en melodifestival.

7: Vad fan var detta? Lämnade man över sändningen tillfälligt till den grekiska uttagningen? Vilken skit. Dessutom verkar det har blivit poppis att ha tjejer som trummisar. Dom här stod dessutom och bankade på stora plexiglas. 

 Melodi nr 8: Till och med BWO var stor en besvikelse. Att utklädda i Kenny Starfighter outfit och Alexander Bard med en ridhjälm på huvudet försöka sjunga en finstämd ballad gör det hela totalt omöjligt. Vilken dynga!

Min slutsats är att deltävling fyra omöjligen kan bli sämre än denna deltävling. 

Av Stefan Manning - 21 februari 2009 16:49

Vilken dag! Den började mycket bra med att jag fick sova ut ordentligt. Bara en sådan sak gör mig på gott humör. När jag stigit upp gjorde jag lite kaffe. Det är min variant på tändvätska. Oavsett jag vaknar halvdöd eller utsövd, som måste min lilla kropp ha en kaffe i sig för att fungera. Det är icke förhandlingsbart.

Jag hade sedan ett par dagar bestämt mig för att ge mig ut på en löptur. Något jag längtat infernaliskt efter. Idag är min sista dag på antibiotikakuren, men ut skulle jag ändå. Och jag skulle ta det lugnt med, för den delen. Jag drog på mig mina bråttomkläder och monterade icebugs på fötterna och gav mig ut. Det låg en hel del snö ute på banvallen, vilket gjorde det besvärligt att springa, så det blev mest ett luffsande. Jag nöjde mig med 6,5 km idag (man behöver ju inte ta i så man spricker) och trots att det blev väldigt jobbigt, så kändes det skönt att komma igång igen.

Efter att ha duschat och käkat lite, var det dags att höja adrenalinnivån. Jag skulle ut och övningsköra med Niklas. Han fick köra upp till Sollebrunn, där vände vi och körde tillbaka. Men vid varje busshållplats fick han åka in och stanna, för att sedan köra ut igen. Det var en nyttig övning för honom. Eftersom han har haft svårt att känna av hastighet i svängar och inför andra stopp innan. Nu är han en fena på detta. Innan vi la av, tog vi ett par omgångar i Gråbos tre rondeller.

Nu skall jag hänga upp lite tvätt, sedan blir det mat och efter det skall jag göra mig iordning inför kvällens melodifestival .

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards