Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Stefan Manning - 27 februari 2009 21:27

Tvi vale! Vilken skitdag jag hade igår, det var inte mycket som var eller blev rätt igår. Men sådana dagar har ju alla. Idag var det lugnare. Petade in en ny release i systemet på morgonen.

När jag kom hem blev det löparoutfit på och direkt ut. Jag tror att Carina inte hann fatta vad som hände. Men en liten uppfriskande pannlampelöpning på banvallen kunde ju inte vara fel.

Jag tog det ganska lugnt. Mest beroende på att det var mörkt och pannlampan inte är den absolut starkaste som finns på marknaden. Dessutom var det isfläckar här och var. Men jisses, vad skönt det var. Efter en turbulent vecka var detta den ultimata avkopplingen. Ensam i mörkret med min pannlampa. Lufsade fram i makligt tempo. Det gäller ju att nöta in ett sådant inför Skövde. Strax innan 4 km låg det en himla massa is på banvallen som inte har hunnint smälta undan än och till slut blev det hart när omöjligt. Jag insåg ganska snart att det inte var någon större idé att fortsätta, så jag fick vända om. Det gick helt enkelt inte att ta sig fram. Kanske hade det varit lättare i dagsljus, men jag tvivlar på det.

Jag tyckte det inte alls trots isiga underlag, att det kändes jobbigt. Jag sprang fram i natten, vindstilla och med min MP3-splare och lyssnade på min bok. Det är sådana här ögonblick man skulle vilja frysa bilden och ha den för evigt. Det var helt underbart och vilket sätt att börja en helg på. 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards