Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Stefan Manning - 1 mars 2009 15:22

Första söndagen i månaden. Då är det dagsför Vasaloppet och när det är dags för Vasaloppet är det även dags för Vasaloppsspinning. I år var det inget undantag. Efter att ha kört ett antal kvalificeringsomgångar under januari och februari (varje söndag), fick de flitigaste deltagarna var med och spinna till Vasaloppet på storbild.

Jag tycker personligen inte om detta kvalande. Jag tycker att det skall vara först till kvarn precis som vanligt. Det börjar bli smått hysteriskt nu med detta tvingande koncept. Dessutom slår det orättvist mot dom som är tvungna att jobba och inte kan vara med. Slopa detta kval och kör vanlig bokning istället precis sm allt annat, misstänker att det skulle bli mindre administration istället och skall man vara konsekvent så skall man ju kvala till Spinn Of Hope också.

Själva spinningen var ju inte någon speciellt jobbig historia. Det var bara att köra på och jag upplevde det inte som speciellt jobbigt. Då är det mer jobbigt att höra allt detta pratande i salen under spinningen. Detta tycker jag är synnerligen irriterande med folk som inte kan hålla käften under ett pass utan babblar hejdlöst. Ibland hördes dom mer än musiken. Det är väl en sak om man byetr en mening var under passet. Typ "Hur går det?" eller "Nu kör vi". Detta otyg har blivit värre och värre på Lerums sportcentrum. Jag betalar inte för att höra andra babbla utan att få höra musiken och instruktören. Sedan skall man kunna med hjälp av musiken kunna gå in i sig själv och leverera en sjutusan till ansträngning och det går ju inte med allt prat. Och det är konstigt att folk inte har så mycket vett i huvudet att man kan inse detta själv. Speciellt pratigt var det i ett hörn. Så snälla! När passet börjar. Håll käft och cykla! När passet och stretchen är avslutad, prata på! Hur svårt är det? Hoppas ledarna tar tag i detta.

Men bortsett från detta irritationsmoment är Vasaloppsspinningen alltid en trevlig upplevelse och som vanligt satt jag kvar på cykeln hela tiden. Det är ju ända in i kaklet som gäller. Trots Spinn Of Hope blir det nu nertrappning av spinning och ett mer fokus på löpning istället. Jag har ju ett par 6 timmars och en 12 timmars som ligger i pipeline. Dessutom måste jag sfå lite sprutt på cykeln.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards