Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Stefan Manning - 6 mars 2009 20:29

År 2000 gick broloppet över Öresundsbron. Då världens största halvmara med 96000 anmälda. Den gången hade jag anmält mig och skulle sedan springa med mitt jobb som av misstag hade anmält mig igen, så jag stod där med två startbevis. Vad gör man? Jo man utnyttjar båda startbevisen och springer således samma lopp två gånger. Det kan ju vara kul eftersom man dyrt och hederligt hade lovat att det bara skulle gå en gång och då skulle jag vara ensam om bland alla dessa löpare att ha sprungit två gånger.

Men så 2002 så fick man för sig att arrangera det igen trots att man hade lovat att inte göra det. Då var ju jag tvungen att åkan ner igen för att springa, för annars hade ju andra kommit jämsides med mig i antal gånger jag sprungit detta lopp och det gick ju inte. Så här höll det på fram till 2006, då man sade att det var defenitivt sista gången.

Och vad ser jag nu? Jo man tänker baske mig köra det en gång till 2010, då är det ju 10-års jubileum. Sanningen är snarare att MAI har ont om stålar och behöver lite extra klöver. Konsekvensen för mig är att jag måste ju åka ner och springa för åttonde gången, när andra då skall göra sitt sjunde lopp. Det kostar att ligga på topp. En av de få saker jag är ensam om och det vill jag gärna värna om. 

Samtidigt är det ju premiär för Midnattsloppet i Köpenhamn. Nu börjar planerna på att ta den också, när jag ändå är där nere. Det var länge sedan jag gjorde en dubbelstöt.

Av Stefan Manning - 6 mars 2009 20:08

Så vart det äntligen fredag. Hade besök av mina söner idag. Minstingen ville ha hjälp med datorn. Det var något med DOS. Och i sådana lägen tar dagens grafikinsöade ungnördar seniorerna till hjälp. Vadå 16 bitar eller 64 bitar. A: ? Vad är det?

Men retrofarfar får något vått i ögat vid åsynen av en DOS-prompt eller text-baserat gränssnitt över huvudtaget. Visst var det bättre förr, då man knackade in ett rejält DOS eller unixkommando vid en prompt istället för detta patetiska peka-klicka vi har idag. Då jag gick på högskolan tentade vi i DOS. Vi fick sitta vid en PC och knacka DOS-kommandon! Ohh yeaahh!

Tyvärr kunde vi inte lösa Niklas problem till fullo eftersom jag inte hade alla fakta i målet. Men han skulle tinga supporten, sedan komma tillbaka och så tar vi ett varv till. Visst är det fantastiskt med teknik?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards