Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Stefan Manning - 7 mars 2009 21:40

Ingen av mina favoriter gick till final. I första semifinalen höll jag klart på dom finska systrarna. Även om det är en ytlig låt, så är den dock en glad sådan. Den låten kommer att finnas i min MP3 nästa vecka i Skövde.

Till min stora besvikelse vann Ugglas över Rigo. Denna var min absoluta favorit denna kväll. En underbart svängig och rytmisk låt, spelad med instrument och inte pålagda slingor. Annars hade jag också hoppats på Star Pilots. Typisk springarlåt i MP3 spelaren, som vi också kommer att få höra framöver på spinningpassen.

Ugglas tycker jag är för bedrövlig. men till hennes försvar måste jag säga att kvällens framförande var betydligt bättre än förra gången. Nu är det dags att preppa Ipoden....

I finalen är min absoulta favorit HEAT med 1000 miles och operatjejen....

Av Stefan Manning - 7 mars 2009 16:30

Idag har det hittills varit en kanonbra dag. Jag fick sova länge, något jag älskar. Efter att ha vaknat till så blev det en lätt frukost. Nu vidtog förberedelser inför mitt långpanna idag.

 Som ett led inför Skövde hade jag till idag planerat ett genrep inför nästa helgs 6 timmars i Skövde. Planen var att springa i 3 timmar. Beväpnad med löparrygga med vätskeblåsa och MP3-spelare med CD-bok gav jag mig ut strax efter 12 idag. Grå och mulet väder men ändå skönt. Distansmålet var att på dessa 3 timmar komma ca 23-24 km. Banan jag valt ut är en ganska krävande bana med mång och långa uppförspartier. Jag hade på förhand bestämt att jag skulle gå i de värsta uppförsbackarna. Jag höll mig strikt till denna plan och den funkade. Jag hade när jag kommit hem igen sprungit 3 timmar och 1 minut och tillryggalagt 23,83 km. 

Jag är milt uttryckt mycket nöjd med denna långpanna och dess utfall och det kändes bra hela tiden. Sakta men säkert kan jag börja skönja en formförbättring. Att ha tålamod, det lönar sig.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards