Alla inlägg den 12 april 2009

Av Stefan Manning - 12 april 2009 23:26

Ja, det stämmer! Jag har banne mig abstinens - på träning. Idag har jag haft en träningsfridag och hunnit göra en massa annat. Men visst har det krupit i kroppen av att få komma ut springandes. Jag tror att träning är minst lika beroendeframkallande som rökning och andra droger.

Den enda lasten jag har kunnat bekänna mig till på senare tid är att jag är lite väl förstjust i öl. Men det vete fan om inte träningen skall anses som en lika stor last. En får nog passa sig lite. Men det är ju bättre att vara beroende av träning än av cigaretter. Gråbo verkara vara ett paradis för rökare. Här går var och varannan runt med en cigg i näven. Undrar om inte vårdcentralen I Gråbo borde få en egen cancerklinik, så får rökarna nära till vården i livets slutskede (under förutsättning att dom listar sig).


Av Stefan Manning - 12 april 2009 18:12

Idag när jag vaknade upp var jag inställd på att ge mig ut igen. Men jag kunde känna lite signaler från min kropp att man behöver inte träna varenda dag. Så idag lyssnade jag på vad min kropp försökte säga och tog det lugnt. Fast jag var ganska nära i eftermiddag att ge mig ut igen och fick faktiskt lägga band på mig. Vilan är faktsikt en viktig del av träningen också.

Istället blev inriktningen att få en liten mental vila. Hur gör man då? Jo man tar en bok och lägger sig i hammocken. Det är ju bara så grymt skönt. Jag älskar verkligen att ligga i hammocken och låta all ljud strömma genom skallen. Kan jämföras med att ligga vid havet en dag och lyssna när vågorna kluckar mot sten eller brygga. Jag ångrar inte mitt beslut ett enda dugg. Fast det var ju lite surt detta med träningen. Fast jag har ju haft en vilodag och kan ge mig ut i morgon istället.

Det bästa med denna dag är att även morgondagen är ledig.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards