Alla inlägg den 13 april 2009

Av Stefan Manning - 13 april 2009 22:00

Har man sett. Nu skall jag kanske sätta mig på skolbänken! Jag och Carina har sökt en kurs i webutveckling på 7,5p på Högskolan i Skövde höstterminen 2009. Vi får se om vi blir antagna. Kursen innehåller i och för sig lite gammal skåpsmat, men även en hel edl nytt. Ser med spänning fram emot denna kurs, som även har en vass uppföljare där man kopplar på databaser på sin websida. Jag har ett par bra projekt jag kan använda i kursen. Bland annat att kunna portera min hemsida till Dreamveawer som ingår i kursen tillsammans med Flash. Just nu använder jag Sharepoint/Frontpage.

Så kommer vi båda in på kursen, så skall vi planera klassfest och klassresa. :-)

Av Stefan Manning - 13 april 2009 18:53

Jepps! Där satt den. Mitt totala månadsmål på 100 löpta kilometrar passerades idag. Med trevliga 13,13 km km på min gamla kära banvall så hamnar nu månadstotalen på 101,18 km. Dessutom har jag bara 38,18 km kvar till en årstotal på 500 km. Sådant här skall man minsann inte sitta att vara missnöjd med. Jag skall nå 500k innan månaden är slut, så det så.

Av Stefan Manning - 13 april 2009 10:30

Så. Nu är påskhelgen över. Jesus har blivit uppspikad enligt alla konstens regler. I dagens reklamsämhälle hade det säkert hängt en antal skyltar under honom:Spikar! Störande lågt pris på Bauhaus!

Tänk om de gamla romarna skulle göra reklamavbrott och innan de fortsatte, visa trailers för kommande korsfästningar. Vilken syn! En sådan här långhelg är nog den enda fördelen med religion, man får vara ledig från jobbet ett par extra dagar. Annars är religion människans absolut värsta fiende. Tänk hur många hundratals miljoner människor som dödats under årens lopp bara för att man inte är överens om vilken av alla dessa legender som står för den bästa lögnen. Ett sjukt utskott av detta, är folk som slåss och misshandlar varandra för att man håller på olika fotbollslag. Vad fan är det med folk egentligen?

Nästa gång religionen är gynnsam blir till kristi flygare. Då drar han till väders utan att passera säkerhetskontrollen. Men det ger i bästa fall ett par extra dagar igen under förutsättning att man får ledigt på klämdagen däremellan. Däremellan får vi tacka Karl Marx ochkompani för första maj. Så imorgon är det ny vecka, dock en kort sådan. Då är det dags att ta på sig karriärrdressen och med ett leende angripa stressen igen. Så nu när religionen finns runt omkring en ialla möjliga former, så får man ju ha lite nytta av den också. Det är väl en tidsfråga innan dessa röda helgdagar försvinner.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards