Alla inlägg den 18 april 2009

Av Stefan Manning - 18 april 2009 19:31

Idag hade jag tänkt att ta ett medeldistanspass på 15-16 km. Det fick ju räcka eftersom jag är lite sugen på att springa Kungsbackaloppets halvmara nästa lördag. Väl uppsyigen och med lite fil och flingor i magen samt uppväckt av tå koppar kaffe, sa Carina att Hon planerade en verklig långpanna, sådär 25 -27 km och undrade om jag skulle hänga på eller köra ett eget race. Gentleman som jag är så hängde jag på. Det var ju i alla fall en mil längre än planerat. Och dessutom skulle man bli mycket tröttare än det jag hade tänkt, så valet var ju ganska givet.

Vädret var kanon. 16 grader i skuggan, strålande solsken och en måttlig vind. Det var bara att plocka fram löparryggorna och göra iordning sig. Carina varvade löpning och powerwalk och jag körde bakåtintervaller. Jag misstänkte att det skulle bli några stycken, så jag trycke in en varvmarkering varje intervall på Polaren. Färden gick från Gråbo bort mot Stenkullen. Sedan vidare ner till Vattenpalatset i Lerum och en kringelikrokväg mot Olofstorp. Där sprang vi in på banvallen till baka mot Gråbo via Stannum. En nätt liten böljande sträcka (utom banvallen på 8 km) på drygt 25 km. Jag sprang fram och tillbaka med jämna mellanrum som en jäkla dåre. Jag tog inte så långa bakåtintervaller som jag brukade, men jag gjorde flera och de var minst lika intensiva. Dock inte under de sista 5 kilometrarna då jag kände att jag började krokna. Vi stannade ett par gånger för att stretcha. Efter 4 timmar och 41 minuter var vi åter utanför hemmet. Carina hade kört av 25,45 km och jag fick faktiskt ihop 30,78 km. Och när jag räknade varv på Polaren visade det sig att jag hade gjort hela 48 bakåtintervaller! Långt mer än vad jag själv trodde. Naturligtvis är jag supernöjd med dagens pass. Det enda pyttelilla som kanske känns aaaaningen lite retsamt är att jag med dagens pass bara 1,8 km kvar till en årstotal på 500 km. Hade jag vetat det, så hade jag ju naturligtvis varit ute och vevat 2 km till.

Kväll kommer ägans åt förslappande åtgärder. TV med varmrökt lax och öl. Det kan man lugnt inmundiga ikväll utan att ha dåligt samvete. Jag blev grymt imponerad av Carina idag. När Hon sa 25-27 km i morsen, så studsade jag till. Men Hon slet av dessa kilometrar med bravur och utan knot. Mycket grymt jobbat av Henne. She's a hell of a woman....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards