Alla inlägg den 19 april 2009

Av Stefan Manning - 19 april 2009 21:26

I veckan sa Carina att Hon tänkte att inte äta godis på ett helt år, med start den 20:e april (imorgon). Utan att tveka sa jag direkt att det där hänger jag på! Sedan utvecklade vi det hela till att även omfatta läskedrycker. OBS! Jag sa INTE öl! Men jag kommer att dra ner på det också (naturligtvis?). Det enda undantaget som accepteras är cola och godis som serveras under marathon och ultralopp (lopp som är längre än halvmarathon) samt att jag kan få ta en cola efter sådan tävling. Då är det OK att ta. Godis brukar jag inte äta under ultror ändå, men det finns ju marginal.

Så idag åt vi en sista påse godis och drack en Col. Så nu gäller det att springa en djävla massa ultror och maror.

Håll tummarna för oss. Kanske jag kan få bukt med mitt oerhörda sockerberoende en gång för alla. Det skulle vara skönt att få ordning på detta en gång för alla.

Av Stefan Manning - 19 april 2009 19:39

Nu har resultaten kommit in från den första delsträckan av Transeuropean Footrace 2009. På herrsidan är det tredubbelt tyskt i topp - föga överraskande. Även damklassen leds av en tyska. Det verkar som om de tre första damerna hade sprungit tillsammans, då de har samma tid.Resultatsidan på eras hemsida är föredömlig. Genom att klicka på varje deltagare får man veta allt om deras meriter ochen sammanställning på deras dagsetapper. Mycket snyggt!

Mattias och Andreas verkar ha slagit följe med en norrman och dessa tre har tillryggalagt dessa första 57 kilometrar på 5:32:34 och delar därmed en 14:e plats. Det gör ett snitttempo på 5:50 per kilometer. De har öppnat ganska lugnt med andra ord. Men det återstår nu 63 etapper.

Av Stefan Manning - 19 april 2009 14:34

I morse gick starten på den första etappen av Trans European FootRace 2009. 68 deltagare från 12 olika länder - 56 män och 12 kvinnor - skall under 64 dagsetapper springa från Bari i södra Italien till Nordkap. En nätt lite sträcka på 448,5 mil!! I snitt springer dessa deltagare i snitt 7 mil om dagen!

Den 22 maj startar etapp 34 och passerar bara 150 m från min bostad. Då skall jag ut och heja. Då har dom sprungit ca 226 mil! Det är ju bara så häftigt att här kommer ett gäng från södra Italien och passerar genom det trista och obetydliga Gråbo. Sådant får man bara inte missa.

Självfallet kommer jag att följa detta race både på internet och IRL. Loppet kan följas via jogg.se. Men i länklistan hittar Du även direktlänken till TransEuropean Footrace hemsida. Jag har även lagt upp länkarna till de två svenska deltagarnas - Andreas Falk och Mattias Bramstång - hemsidor.  Sådant här imponerar på mig.

Av Stefan Manning - 19 april 2009 14:27

Så har man fullgjort sina sociala plikter. Idag var det vårstädning i vår bostadsrättsförening. Arbetsinsatsen bestod i att röja ut ett gammalt cykelförråd och sedan blev det att kapa upp gamla nedsågade träd med motorsåg samt köra undan lite sly. Inte så betungande, men det är ju alltid trevligt när man kan vara med och hjälpa till och det skapar ju en god stämning blanda våra "medborgare" och det kostar ju så litet. Jag brukar alltid vara med om jag inte har något bokat. Finns ingen anledning att smita från det. Dessutom bjuds det på grillad korv och öl och sådant är ju bara så svårt att motstå.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards