Alla inlägg den 22 april 2009

Av Stefan Manning - 22 april 2009 22:44

Det verkar gå enligt plan för våra Europalöpare. Nu har dom sprungit 4 dagsetapper  och på dessa 4 dagar avverkat 260,7 km. Andreas och Mattias brände av dagen etapp (62,2 km) på 7:24:40. Det gör i snitt 7:09 per km. Nu har dom bara 60 dagar kvar tills dom är i mål i Nordkap och 30 dagar tills dom passerar här i Gråbo.

Av bilderna att döma verkar det inte alltid vara så enkelt. Dom får springa på hårt trfikerade vägar. Dagens etapp var den första som bjöd på ett mer kuperat landskap.. Morgondagens etapp blir kortare - 55,9 km.

Av Stefan Manning - 22 april 2009 22:33

Så idag var jag hos fabbo Doktorn som ganska snart kunde konstatera att jag råkadat ut för en muskelbristing i höger överarm. Å ena sidan var jag inte förvånad, för det stämde med min egen teori. Men å andra sidan var jag förvånad att jag över huvudtaget hade någon form av muskel på den delen av kroppen. Men så var det. Av denna anledning skrev han ut Tiparol 50 mg, lite starkare dunder än voltaren. Jag fick dessutom anvisnngen att ta detta piller tillsammans med Voltaren.

Under dagen innan jag åkte hem hade jag så förbenat ont att jag nästan kröp på väggarna. Att köra hem från jobbet blev en ren pärs. Det gjorde så ont att jag knappt kunde peta i växlarna under tiden. Men jag skulle till apoteket till varje pris. Detta är tydligen en tablett man inte skall köra bil på, dessutom är det vanligt med yrsel och dåsighet. Så av den anledningen tog jag med mig jobbdatorn hem och kör hemifrån. Om det går, det var väldigt smärtsamt att skriva ett enkelt kommando idag. Och funkar det inte att jobba, får jag helt enkelt vara hemma. Det är inte mer med det. Jag kommer dock att vara hemma denna vecka ut.

Typiskt så kommar gänget från Efterkälken hem till oss ikväll, jag fick nöja mig med att gå och avundsjukt kolla in de andra när de sprang. Fast vad är väl en bal på slottet? Konsekvensen av denna skada och medicinering blir att jag kan inte strälla upp i Kungsbackaloppet på lördag som planerat. Däremot skall vi ner och titta, samt hjälpa Nisse med att vara funkis.

Jag skall under nästa vecka om medicinen håller prova ett mycket lugnt och mycket kort pass. Det får bli en lätt 5 km, så jag i alla fall kan passera min 500 km.


Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards