Alla inlägg den 25 april 2009

Av Stefan Manning - 25 april 2009 23:27

Löparsällskapet Efterkälken avlade idag årsstämma på restaurang Kråkan i Mölndal. Vid årsötet antog sällskapet två motton:

1. Låt funktionärerna vänta så länge som möjligt.

2. Våga vägra maxtid.

Detta stadfästes och sedan intogs mängder med mat och dryck. Vidare konstaterade medlemmarna att vi har det faktiskt himla bra och att det är gôtt att leva.

Lifes goes on...

Av Stefan Manning - 25 april 2009 17:17

Idag var jag och Carina i Lindome och hjälpte till som funktionärer vid Kungsbackaloppet. Vi langade vatten till löparna. Och vatten var allt som erbjöds dessa stackare. Vid hade vattenkontrollen vid 5 och när dom passerat så flyttade vi bordet över till andra sidan vägen där 16 km skylten stod. Att en arrangör som idag arrangerar en halvmarathon inte kan erbjuda sina deltagare annat än vatten, tycker jag är ursvagt. Vid sådana långa distanser skall man även tillhandahålla sportdryck. Sådant skall man inte ens behöva säga. Det skall vara en självklarhet. Speciellt en sådan här varm dag. Ja, då finns ju dessa  rediga löpare som misann klarar sig på bara vatten. Så bra då. Men vi människor är olika och det finns de som behöver mer än vatten på sådana här långa sträckor. Det är synd på ett sådant här annars trevligt arrangemang att man inte kan ådstakomma mer än vatten. Det var många löpare som frågade efter sportdryck och jag fick mycket skamset upplysa dem att vi bara hade vatten. De flesta tog det med ro, men det fanns några som vart sura och jag kan bara hålla med dom.

Jag vet. Startavgiften är låg och det är små marginaler, men höj den med en 50-lapp i så fall till 200 spänn. Man tar inte så mycket mer på Lerumsloppet, men där serveras åtminstone sportdryck. Det står mycket vilseledande i inbubjudan och informationen på Kungsbackaloppets hemsida att vätska serveras var femte kilometer. Det hade varit ärligare och skriva vatten. Då hade deltagarna åtminstone en chans att ta med sig egen energi.

Synd att denna så viktiga del i ett arrangemang falerar, när det i övrigt är ett bra och trevligt arrangemang.

Skärpning säger jag!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards