Alla inlägg den 27 april 2009

Av Stefan Manning - 27 april 2009 21:15

Det går bra för våra svenska vänner i Italien. Idag kutade dom 73 km och totalt har gänget därnere avverkat drygt 594 km på 9 dagsetapper. Mattias och Andreas verkar att ha kravlat sig upp en placering totalt. Men jag tror inte dom är ute efter att vinna utan att helt enkelt tillsammans genomföra detta. Alla som kommer i mål är vinnare (jag vet - gammal klyscha, men hållbar).Fast idag verkar det ha varit jobbigt. Det var en bergig etapp och de hade råkat ut för en sandstorm!

Tyskarna Koch och Strosny verkar turas om att ha ledningen. Att dom aldrig tröttnar. Fantastiskt att kunna följa tävlingen. Vilken livskvalité dessa deltagare får.

Av Stefan Manning - 27 april 2009 21:03

Idag satt jag hemmavid och jobbade. Det skulle komma hem en kille och byta vattenkranar. Naturligtvis dök han upp när jag satt i ett telefonmöte. Vad kunde man annars vänta sig. Men det är ju inte lätt för honom att veta heller och dessutom var mötet i sitt slutskede.

Men det visade sig att det var fel typ avkran och att den som satt där krävde specialverktyg. Så att allt blev inte bytt denna gång. Vi gör ett nytt försök nästa måndag. 

Jag lyckades äntligen klura ut hur man körde ner gamla video VHS-band tillhårddisken på DVD:n. Så nu skall det konverteras gamla videoband. Himla kul att få det att funka. När Carina kommit hem gav vi os ut på en tur utmed banvallen tillsammans. Lite blåsigt men lagom varmt var det. jag körde lite bakåtintervaller och Carina slet på sin sida som ett litet djur. Vi var båda nöjda efteråt. Bra start på veckan med andra ord.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards