Alla inlägg den 28 april 2009

Av Stefan Manning - 28 april 2009 22:53

Den stora tråkiga nyheten idag är att Mellsta Ultra 12H dit jag var anmäld är inställd. Detta på grund av att det är för få deltagare. Väldigt synd att ultran skall behöva drabbas av detta bakslag, nu när den befinner sig på frammarsch. Jag tror att den största bidragande orsaken var att Lidingö Ultra går denna helg och den drar mycket folk.

Enligt samstämmiga uppgifter så var preiären av Mellsta förra året en riktig succé. Men som någon skrev så växer ju inte antalet deltagare, vilket antalet ultralopp gör. Som arrangör måste man vara noga med var man lägger sina lopp tydligen. Jag kan inte annat än med stor sorg djupt beklaga detta. Krister som är eldsjälen bakom detta har lagt ner mycket jobb och engagemang i ednna tävling, som åter hade blivit en succé, bara den hade fått hållas. Hoppas att den kommer tillbaka i någon form.

Nu gäller det för mig att hitta ett ersättningsrace.

Av Stefan Manning - 28 april 2009 22:05

Idag började jag att röja ut i Niklas gamla rum. Dit skall vi flytta arbetsrummet tillfälligt, när vi skall tapetsera om det ordinarie rummet. Alla möbler bar jag ut i garaget.

Längre än så kom jag inte när jag fick besök av Mikael. Han hade förvisso aviserat sin ankomst. Men det verkar ha spridit sig ett rykte för ett, tu, tre så satt alla tre killarna här. Med allmänt skitsnack och trevlig samvaro som påföljd. Jättekul. Jag trivdes som fisken i vattnet. Mikael berättade att han skulle åka till Japan och gå en pilgrimsvandring. Det tyckte jag lät väldeigt spännande. Hans kall ju verkligen passa på och förverkliga sig själv medan han kan och han är ung.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards