Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Stefan Manning - 7 maj 2009 19:09

Imorgon skulle jag och Carina egentligen ha dragit till Borlänge och Mellsta ultra 12 H. Men nu blev det inställt och vi får ändra planerna. Det kommer i alla fall för min del bli cykling på söndag - Hisingen Runt. Hela 10,8 km skall trampas. Det kommer också att bli roligt. Min erfarenhet av det loppet är att det brukar alltid vara en sjujäkla motvind den sista sträckan.

Jag bestämde mig tidigt att ändå utnyttja den lediga dagen, fanns ingen anledning att låte den försvinna ut åt sidan. Skall försöka göra lite nytta och uträtta ärenden istället. Och sova naturligtvis. Fattas bara annat. Det har varit dåligt med träning denna vecka. Jag har haft en liten lätt känning i höger knä. Går jag i en brant uppförsbacke så kan det nypa till i knäet, men det är inga problem om jag springer. Har inte blivit riktigt klok på vad det är, så jag tar det säkra före det osäkra och vilar lite. Det kommer att bli springa av så att det räcker och blir över ändå. Men nu har jag vilat så mycket att jag känner klara abstinenssignaler komma.

Jag har nu även fått mycket runtomkring mig med boendet. Vi har flyttat runt lite i huset för att kunna tapetsera och hålla på. Jag vill gärna göra ordning huset för försäljning och dra mig ur detta boende. Tanken är att hitta enhyresrätt att övervintra konjuknturen i och hitta stället med stort S där vi vill bo. Dessutom bli av med huslånet, vilket kan vara bra om det kommer en ny varselsväng på jobbet. Jag är ganska övertygand om att det kommer. Frågan är om den kommer innan semstern eller inte. Så det gäller att förbereda sig.

Trevlig helg på Er.


Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards