Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Stefan Manning - 20 maj 2009 23:35

Helg alla redan? Jo, så är det. En tredagarsvecka ligger helt i min smak. Detta firades med en sammankomst med LEK. Det vart inte mycket till träning. Det blev ett mixat löp och gåpass på 6,2 km.

I övermorgon kommer Europalöparna till Sverige och passerar förbi hemmet. Det är jobbigt för de båda svenskarna. Andreas har inflammation i ett knä och Mattias har ont i en ankel. De tvingas nu till att gå långa sträckor. Men de ger fan i mej inte upp. Bara de inte tappar förståndet och gör sönder sig totalt, men jag tror att dom har koll på läget. Imorgon kommer de fram till Kiel och tar Stena färjan till Göteborg, där de startar i övermorgon utanför Tysklandsterminalen och skall springa till Sjövik. Etappen är 48,8 km lång. Ca 12 km in i denna etapp, har löparna nått halvägs av den totala sträckan, som är på sammanlagt 448,5 mil, dvs 224 mil! Huga!

Det skall bli djävligt spännande att få se dessa löpare in action.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards