Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Stefan Manning - 4 juni 2009 22:09

Idag tänkte jag på lunchen gå in på skatteverkets hemsida för att kolla in skattebeskedet. Jag använde mig av mit bankid. När jag hade angett lösenordet och klickat OK, fick jag ett felmeddelande: "Certifikatet är revorkerat"

Men hallå! Varför kan man inte skriva att certifikatet upphört att gälla? Vad fan fick man ordet revorkerat ifrån. Är skatteverkets systemutvecklare ordbajsare? Jo, man upphör aldrig att förvånas.

Revorkerat! Baah!

Av Stefan Manning - 4 juni 2009 18:49

Det blir mer och mer hektiskt på jobbet. Sista minuten ändringar. Jag har åkt som en djävla flipperkula mellan olika snabbt uppkomna möten. Jösses vad folk är nervösa. När jag kom tillbaka till min plats, så öppnade jag outlooken för att kolla in nya mail. Precis då framför mina ögon poppade det upp ett nytt mail. Det var från mitt fack - Unionen. Och som rubrik hade mailet. "Hur mår Du på jobbet?"

Då började jag verkligen asgarva. Vilken klockren timing. Det gäller att se saker ur den skojsiga synvinkeln. 

På vägen hem gjorde jag en debut. För första gången i mitt liv, drog jag in på biblioteket och röstade i EU-valet. Det var ta mej fan första gången jag ödslade energi på det. Troligtvis sista gången också. Varför? Be mig inte förklara detta irrationella handlande. För jag har inget vettigt svar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards